/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Modtager dobbelt mails?
Fra : gunnarb
Vist : 3111 gange
200 point
Dato : 17-11-08 09:58

Hvorfor modtager jeg dobbelt mails i MS-outlook. DVS. 2 ens mails af alle de mail jeg modtager. Jeg har 2 konti, men jeg ved ikke om det har nogen betydning. Jeg har også TDC webmail, og her får jeg ikke 2 ens mail. Det må være noget med opsætningen i outlook, men hvad?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-08 10:14

har du evt lavet ens regler for at flytte mails ?

af og til sker det bare sådan ud af den blå luft og holder op igen

det kan også være du har lidt problemer med din udbyder så kig om de også ligger dobbelt på webmailen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-11-08 10:26

Jeg har også i den sidste tid haft samme problem ret tit.
Du har vel ikke også cybercity ????

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 17-11-08 10:39

Jeg har tdc bredbånd, og på min webmail kommer der ikke dobbelt mail´s.
Jeg har ingen regler for at flytte mails. Det er meget mærkeligt, og det er ikke en gang imellem, man alle mail´s. ????

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 17-11-08 11:02

Hej gunnarb

Jeg oplever somme tider det samme. Ingen dobbelte mails på webmail men somme tider op til 3-dobbelte mails i indboxen.
Jeg har dog hver gang fået overførslen af mails timed out fra mailserveren af en eller anden grund, og så starter mailoverførslen helt forfra igen, sikker fordi mails på mailserveren først slettes alle, når overførslen er færdig og ikke hver for sig, når den enkelte mail er afleveret.

De bedste hilsener fra Sailor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-08 11:21

Mon ikke årsagen kunne være at de 2 kontoer REELT er den samme konto der er delt op hos udbyder....

Ved at tjekke mails får du så mails fra begge kontoer som er videresendt til hinanden...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-08 11:51

jeg har for nylig oplevet at få - ikke dobbelt men adskillige eksemplarer af samme mail over nogle dage - det er dog nu overstået - og beskrivelsen passer fint med hvad gunnarb skriver. Hos mig viste det sig at der lå en anden mail og spærrede - rimeligvis pga størrelsen.

Tdc oplyste for i øvrigt dengang at det kunne være problemer med postserveren hos dem - sådan måske - de kunne ikke lige se det osv.

refi.. hvis noget videresendes er det jo en indstilling man selv laver

gunnarb - prøv at sætte meddelelses regler op for dine to konti så konto 1 ikke henter konto 2 fra serveren - og konto 2 ikke henter konto 1 fra serveren - det kan måske hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-08 12:13

Citat
refi.. hvis noget videresendes er det jo en indstilling man selv laver

Det er vi da helt enige om, men det kunne være lavet hos udbyder hvis det f.eks. er eget domæne....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-08 12:14

hmm bum bum - jeg tror nu oftest det er fejl hos udbyder

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 17-11-08 12:19

Det er nu lykkedes mig at fjerne dobbelt mail´s ved at fjerne fluebenet ved:
"Gem et kopi af meddelelsen på serveren" ud for begge konti under avancerede instillinger.
Nu får jeg kun 1 mail af hver, men det betyder at jeg ikke på webmail kan se
alle de mails, som jeg har hentet via outlook.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-08 13:13

okaayy så langt så godt - og hvorfor tænker man så ikke lige på det mest nærliggende først ... det havde nu ingen betydning her i og med at jeg ikke gemmer på web mail

Citat
men det betyder at jeg ikke på webmail kan se
alle de mails, som jeg har hentet via outlook.

til gengæld kan du se FØR du henter

Godkendelse af svar
Fra : gunnarb

Dato : 18-11-08 09:14

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-08 10:04

velbekomme selvom du selv fik ram på fejlen