/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Indspille video ??
Fra : Line99
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 17-11-08 09:48

Hej
Hvis jeg vil optage lyd fra computeren er Audicity godt at bruge! MEN hvis det er billede jeg vil optage hvilket program skal jeg så anvende ??

Håber at I kan hjælpe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-11-08 10:27

Der er en lang række som kan bruges.

Men derer stor forskel på om det er film fra nettet, du vil grabbe, eller om det er fra en ekstern videokilde.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-11-08 10:29

Det er et lille klip fra dr2 nyhederne, deadline jeg gerne vil gemme

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-08 10:30

Flere muligheder, men jeg bruger CamStudio, den er gratis og opfylder mine behov, jeg bruger den mest til at lave instuktions videoer: http://sourceforge.net/projects/camstudio/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-08 10:31

Prøv at komme med et link til nyheden fra DR2

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-11-08 10:31

Den ser spændende ud - kigger lige

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-11-08 10:39

Disse to klip om RYG-halløj

#
Antallet af rygoperationer stiger drastisk - især på privathospitalerne
13.11.08 kl. 17:00 på DR2AFSPILLER

Antallet af rygoperationer herhjemme stiger drastisk! Især privat- hospitalerne opererer som aldrig før. Og hvorfor så det? Er det godt eller skidt - og hvad betyder det samfunds- økonomisk, at vi lægger os under kniven frem for at træne? Med mig her i studiet har jeg nu en rygprofessor i det offentlige CLAUS MANNICHE, en rygoverlæge der efter mange år på Rigshospitalet nu arbejder på en privatklinik, SVEN ERIK BØRGESEN - også næstformand i Dansk Rygkirurgisk Selskab - og så sundheds- økonom JACOB KJELLBERG. Og inden vi begynder så lad os lige møde en tidligere rygpatient: 13. nov. / 17:13:09 /2:20
se klip (0:02:20)

#
Debat om rygoperationer
13.11.08 kl. 17:00 på DR2AFSPILLER

13. nov. / 17:15:29 /7:38
se klip (0:07:38)
herfra: http://www.dr.dk/DR2/Deadline17/Torsdag.htm

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-11-08 11:24

O:V:N den ser rigtigt fin ud, men jeg har problemer med LYDEN - den indspiller uden lyd !! Måske skal jeg forstå mit grafikkort/lydkort et eller andet bedre, så det roder jeg lige med nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-08 11:27

Prøv lige at se i Indstillinger, den KAN altså godt optage med lyd også

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-11-08 12:56

Hej igen

Jeg har fået den til at indspille lyd, men med en meget mærkelig skvulpende lyd. Det prøver jeg at justere på - der findes en knap med forskydning etc. af lyd i forhold til billede. Og så har jeg lige fået rodet lidt med Nvidia driveren, der åbenbart bare stod som en gul trekant Nu fungerer skærmen meget bedre bare i scroll Jeg skal nok lige vende tilbage - måske først i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-08 13:00

Jamen du har masser af tid til at indstille jeg tager på arbejde om lidt og er først tilbage igen efter midnat, jeg håber det lykkes at finde en indstilling som kan bruges

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-08 13:03

Citat
Og så har jeg lige fået rodet lidt med Nvidia driveren
har du været her ? http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-08 13:06

Husk at afinstallere den gamle fra Tilføj og fjern programmer, genstart og installere den nye, genstart en gang til og du er kørende hvad skærmen angår, måske skal lyd driver have samme behandling

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-11-08 13:29

Lyddriver hmmm!!

Det ser sådanne her ud indeni:
http://peecee.dk/upload/view/140579

Det er da ikke utænkeligt at der skal gøres et eller andet !?! Men der er ikke flere gule trekanter.

Nvidia klarede jeg ved at bede selve 'mappen' om at finde en passende driver.
Nej jeg var ikke inde på den Nvidia side som du linker til.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-11-08 01:07

Æææævv, det kommer til at trække lidt ud, det ser ikke ud til at mit grafikkort arter sig!! Jeg må rode lidt mere med indstillingerne og/eller driver. Jeg fik blå skærm med en masse tekst der forsvandt hurtigt, maskinen slukkede vist også !! Win fejlrapport foreslog noget med at accellerationen skulle sættes ned osv. medens jeg prøvede at 'indspille' den video stump

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-11-08 01:07

OVN der er ingen tvivl om at programmet virker når jeg en gang får min maskine til at køre ordentligt.

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 18-11-08 01:08

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-08 01:55

Tak for accept, det er et godt lille gratis program, at du døjer med skærmen kunne tyde på at du skal ind på Nvidia siden som jeg har lagt et link til, du kan vælge at lade Nvidia søge på computeren efter driver (nederst) eller selv finde den (øverste mulighed) siden er meget nemmere at bruge nu end den var da jeg begyndte at hente drivere derfra (ellers er det fordi jeg har lært siden at kende) hos mig kører CamStudio uden problemer på en gammel computer med XP, en ny computer med XP, en bærbar med XP og en bærbar med Vista, alle har selvfølgelig nyeste driver installeret.
Når du henter driver, så husk at se efter at det er den rigtige du henter, det sker at søgningen fejler på siden, og husk at vælge den internationale version, hvis du har en dansk Windows

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-11-08 18:21

Hej igen O:V:N. Ja du har ret i at det er et rigtigt godt lille gratis program. Det jeg døjer med, er at jeg aldrig har sat mig ind i opstillingen / configureringen af min computer - eller for den sag skyld, hvordan den er sat sammen!! Sidst jeg installerede xp på disken, løb den fra mig og jeg fik ikke installeret 'producentens' drivere fra cd'en, men den har da kørt sååån-ok. Når jeg så begynder at rode med at maskinen skal præstere noget udover det elementære, bliver jeg nødt til at konfigurere rigtigt - og hvad det rigtige så lige er, kan jeg heller ikke rigtigt finde ud af (er stort selv selvlærd med computer og har altid syntes at det med drivere var inferno). Når jeg så sætter computeren på prøver, stort set ud over tekstbehandling, så går den i knæ - og jeg ligeså - . Jeg har stort set haft alle mulige mærkelige tilstande: adskillelige crash-downs med blå-skærm, sort-skærm, frysning, etc. og hele tiden efter at installere andre drivere eller rodet ved opsætningen.

Det kan være løsningen bliver, at jeg sætter et lydkort i maskinen, så jeg slipper for det audio der er på bundkortet. Overvejer egentlig også at skifte bundkort, så jeg får et kort med en tilgængelig og håndterbar audio funktion. (tænke, tænke)

Pt. kan jeg IKKE filme og indspille /afspille lyd samtidig. Så nu har jeg nappet lyden med audicity, og gemt filmen uden lydspor !! Jeg kan IKKE få den til at optage/afspille billede og lyd samtidig. Jeg kunne lidt i begyndelsen, men så efter meget kort tid blev den stum og gik ned. ”THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER” har været en af de Error message fra Win!!

Det kan også være, at det det strander på nu er noget med soft-indstillingerne, måske noget med forskellelige autio CODEX ?!? ! Og at få valgt den rigtige !?!

Men lige nu ønsker jeg computer hen hvor peberet gror!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-08 01:18

Citat
Men lige nu ønsker jeg computer hen hvor peberet gror
det er ikke menskets lod at give op, det ved du vel ? Vi er så nogenlunde ens til computere, jeg er også selvlært prøver mig frem og har da også haft held til at nedlægge Windows nogen gange, siden jeg fandt Kandu, har jeg stillet en masse spørgsmål og læst med i andres spørgsmål, det med drivere er ikke noget jeg går så stærk op i, jeg har to nyere computere som har recovery CDer, der er de drivere som skal bruges, min første computer kører stadig, den var med Windows 98SE og jeg har siden købt XP pro til den, jeg har ikke hente drivere til den når jeg formaterer, de kommer fra Windows update, men ingen regel uden undtagelse, de sidste par gange har jeg haft problemer med lydkortet og hentet driver til den for at få de nødvendige funktioner, det er foreksempel msn når jeg bruger mikrofon og ørebøffer til chatten, en enkelt gang kunne computeren ikke spille ordentlig, det lød lige som Anders And tegnefilm når jeg spillede musik grafik kortet har jeg også opdateret driver til, billedet fyldte ikke hele skærmen, det hjalp at hente nyeste fra Nvidia,
Nå ikke mere sludder nu, det jeg ville, var at vise dig Everest hvis du ikke kender den, så kan den varmt anbefales, den er gratis og kan vise dig alt om computerens indhold, i nogle tilfælde er der også link til driver opdatering: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html
min holdning til drivere er: Så længe skidtet virker så lad være at pille ved dem

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-11-08 13:49

Tak for din opmundrende støtte
Men den er altså lidt bøvlet: Computeren vil ikke lave win systemgendannelse, den nægter simpelthen. Når jeg nu læser oplysninger via EVEREST (tak for linket), kan jeg se at NVIDIA GeForce 8500 GT skriver at den har 512 MB, men når jeg starter maskinen op, så er den allerførste tekst (bios?) der kommer på den sorte skærm skriver det at den kun har 256 MB ram !?!. Gad vide om kortet er i stykker?? (kan faktisk heller ikke liiie huske hvad jeg har købt den til at kunne 250 eller 512 ) - Jeg onder mig bare lidt over at computer alt for ofte kræver for meget tid i ren vedligeholdelse (ikke mere klynk fra min side

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 01:23

Jeg opfatter ikke dit skriveri som klynkeri, det der med grafik kort og RAM kan jeg ikke få til at hænge sammen grafik kortet bruger en del RAM mon det er der de forsvinder ? Under alle omstændigheder så er du en af dem som kan få mere ydelse ved udvide RAM højre klik på Denne computer og klik på Egenskaber, i første faneblad Generelt står der hvor mange RAM du har til rådighed
God weekend

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 22-11-08 08:51

Min computer har 2 x 1024 Mb ram, altså 2Gb ram, men grafikkortet er Nvidia GeForce 8500GT 256Mb, men Everest siger at grafikkortet har 512 Mb grafik ram. Så her må da være et oplagt problem, hvis jeg har fået sat driverne op til 512Mb, men kortet kun har 256Mb !?! Dette kan jo være grunden til at computeren opfører sig mærkeligt, fryser og gør ved, måske forsluger den sig! Computeren tror (=drivere) at den kan ’spise’ det dobbelte af hvad der er plads til (=hardware) !!!

Nå, men JEG VED jo at jeg IKKE fik pc’en sat op med medfølgende producent drivere, jeg lod bare win køre igennem som den selv gad da jeg lavede denne hd.

Og som følge deraf, har maskinen nok kørt som en ’skrabet’ model. Og når jeg så vil noget mere avanceret som video og lyd, kræves det at driverne til hardware er de rigtige, og her klokker jeg rundt nu – det kan være at det ender med at jeg må lave en ny hd, hvor driverne fra producent-cd’erne kommer på fra starten !! Der kan nemlig også være noget med at bundkortet IKKE har fået de rigtige drivere, her fik jeg heller ikke producentens cd-skive lagt i, og det kan jo godt være at win ikke kan finde ud af at installere til bundkortet og processoren: AMD-64 Athlon X2 4000+ AM2, som er processorenes navn /type. Lydkortet er jo ON BOARD, og VGA =Nvidia- kortet er så ikke – og her går det jo også galt: Ved nogle opstillinger får jeg enten lyd eller billede, og hvis jeg ’rammer’ lyd og billede samtidig, fryser hele maskinen efter ganske kort tid !!

Jeg er nok ved at få ”nedlagt” denne hd: Jeg har også fået raget mig hele TO internet (lan) ikoner til nede i højre hjørne af skærmen !!

Er der noget om at man bare kan af-installere drivere, genopstarte maskinen og så vælger win selv det mest optimale ?? Du ønskes også god weekend

(nu til et sidespring…jeg har altså ikke selv prøvet det !!...)
,,,,, PPS.,,, jeg så i anden forbindelse at du interesserede dig for g-earth, måske dette er noget ??
http://www.softpedia.com/get/Science-CAD/EarthPlot.shtml
Freeware /Free
EarthPlot description
This application is data and map analyzer for Google Earth.

http://www.softpedia.com/get/Science-CAD/WorldWide-Telescope.shtml
Freeware / FREE
Microsoft WorldWide Telescope description
A Web 2.0 visualization software environment that enables your computer to function as a virtual telescope

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-08 01:35

Tak for link jeg har ikke afprøvet endnu, men gør det sikkert engang
jo du kan fjerne drivere ved at højre klikke på enheden i Enhedshåndtering, men hent nu først en nyere driver til din enhed, Windows finder sikkert en ved genstart, men man ved aldrig, så for en sikkerheds skyld hent en først
din beskrivelse af RAM til grafikkort kan jeg slet ikke følge med i, men prøv at opdatere driver fra Nvidia, måske løser det dit problem
Citat
Jeg er nok ved at få ”nedlagt” denne hd
har jeg fundet min overmand, med hensyn til at rode med så meget at Windows går ned