/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Online lektiecafé
Fra : martin_shadow
Vist : 347 gange
70 point
Dato : 21-03-03 08:39

Vi er to elever på HTX uddannelsen der er i gang med vores eksamensprojekt i service og kommunikation. Vi laver en opgave om lektiehjælp, og vil gerne lave en online lektiecafé. Altså ikke et sted hvor man kan downloade opgaver, men et sted hvor man rent faktisk får hjælp til sine opgaver. Vi har i denne forbindelse udsendt nogle spørgeskemaer hvor vi spurgte til hvor meget folk brugte lektiecaféer, og vi vil gerne høre om der er nogen her der har en mening om emnet. Caféen kommer til at henvende sig til elever på de gymnasiale uddannelser, men kan senere udvides til både de længere videregående, og folkeskolen. Nu vil vi gerne vide om der er nogen der har nogle kommentarer til lektiehjælp, om der er nogen der bruger det, og nogen der måske har nogle forslag til hvordan det evt. kunne laves.

Med Venlig Hilsen
martin_shadow

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 21-03-03 08:55

Umiddelbart ville jeg lave det som et forum.

I kan finde eksempler på www.activedeveloper.dk gå til søgning og søg på forum og se resultaterne i downloadsektionen.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 21-03-03 09:01

Tak for dit svar smorch

Ja det er også planen at lave det som et forum. Vi laver en forumtråd til hvert fag, og giver lærere særlige admin rights. Ikke super rights som dem VI har, men sådan så de kan slette irellevante eller besvarede spørgsmål mm. Desuden kommer der en link sektion, hvor vi linker til manualer til grafregnerprogrammer, aktuelle fysik og matematik sites, og lægger formentlig også nogle analyseark ud til dansk og engelsk. Vi er i gang med at lave forummet i ASP, og har en server der kan køre det indtil projektet er overstået. Nu ville vi bare være glade for nogle andre synspunkter, da det er svært at kritisere sit eget produkt.

Med Venlig Hilsen
martin_shadow

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 21-03-03 09:05

Så kom med et link. Hvis ikke det skal offentliggøres så send det til mig

Mvh

sMorch
www.morch.dk/indexlm.html tryk på contact

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 21-03-03 09:23

Den ligger på http://www.illws.dk/lektie/layout.htm

Det er hvad vi har fået lavet indtil videre. Der bliver sælvfølgelig udvidet med flere sektioner senere.

MvH
martin_shadow

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 21-03-03 09:28

Ps. Det er kun layoutet. Forummet er ikke kodet færdigt, endnu. I boksen til højre kommer til at være de seneste ændringer på siden, samt et link til den nyeste post i forummet. Og så bliver der selvfølgelig lagt links på menupunkterne, og alt det andet senere. Og brugerstatus bliver rettet så man kan se om man har fået nye mails i det interne mailsystem, antal af online brugere og din egen login status.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 21-03-03 09:33

For mig ser det flot ud og er en god ide - let overskueligt og let at fatte - husk at holde det sådant.

mvh
sMorch
P.S. jeg kan ikke fanges mere i dag - men igen sidst eftermiddag.

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 21-03-03 09:36

Mange tak for din kritik smorch. Det er netop det der er nøgleorderne i vores design. Vi håber selvfølgelig at få nogle flere kommentarer til siden, men du har allerede været til stor hjælp.

MvH
martin_shadow

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 21-03-03 12:39

hej Martin

Har lige været inde for at kigge på starten på din side - men den fungerer da ikke endnu, vel?

Kommentar
Fra : martin_shadow

Dato : 21-03-03 13:35

Hej jytteras

Nej det er bare en foreløbig opsætning for at se hvordan vores idé til designet ser ud. Vi mangler stadigvæk at finde ud af hvilke andre punkter der skal med på siden. Der er ingen links eller noget ASP der fungerer. Kun den grafiske brugerflade.

MvH.
martin_shadow

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 21-03-03 19:17

det kunne jo også laves som www.kandu.dk
man sender et spørgsmål til en lektie og for svar om i vil indføre point er så op til jer her volder det en del problemer men er et godt alternativ til hurtigt svar men på den anden side ville det jo også blive lidt ligesom studienet. men det er ikke umuligt.

Mvh

Solgaard