/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Spændingsmåler
Fra : EA_HS
Vist : 6624 gange
300 point
Dato : 16-11-08 12:19

Jeg har i længere tid forsøgt at finde et brugt apparatur,.. (til en rimelig pris),..
til at måle afvigelser i de meget svage elektriske spændinger der cirkulerer i kroppen,

dvs. akupunktur punkter der trænger til behandling / afbalancering,
(en øvet akupunktør, kan hurtigt finde dem UDEN apparatur),
men det kræver mange års øvelse,

man kan selvfølgelig købe et nyt,.. :
http://www.acupunctureshop.com/produkter.html?id=product.asp?product-276

http://www.acupunctureshop.com/produkter.html?id=product.asp?product-277

meeeen synes det er nogle ”Hidsige”,.. eller måske ”Vilde” priser, for et apparat,
der indeholder materialer for nogle få kr… og blot udsender en lyd,.. i stedet for
at vise udslag på en viser, som f.eks. :
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2424&Grp=&n=60100

da ”indpakningen” er totalt ligegyldig, har jeg spekuleret på hvor man kan købe
en ”bibber / spændingsmåler”,… der kan lokalisere / finde en ændring i
(spændingsfald / stigning)

altså en ’spændingsmåler’ der ”viser” ændringer ved at udsende en lyd,.. i stedet for
at vise en skala,
på den måde burde det være noget billigere at ”bygge” apparatet selv,

er der nogen der kender til steder (butik/fabrik) hvor man kan købe sådan en ”bipper”
evt. brugt,

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-11-08 12:43

Man kan bruge et tensapparat til det - når man finder et punkt, "buzzer" det i punktet

Men jeg vil nu købe sådan en her: http://www.acupunctureshop.com/produkter.html?id=product.asp?product-277

Hvis det er til privat brug. Den findes i flere versioner.

Agiscopet ville jeg bestemt ikke investere i som privatperson - som akupunktør bruger jeg den i alle behandlinger. Dog ikke kropsakupunktur, hvor man mest bruger anatomien til at finde punkter med.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-08 12:45
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-11-08 13:40

vaxen - miritdk

ja,.. de anbefalede aparater ser fine ud,.. og det ville da vere let og "bare" betale det,
desværre er de temmelig dyre. (uden de nødvendigvis bliver bedre af at "se godt ud")
og jeg er ikke meget for at betale 3600 kr. for noget man selv (muligvis) kan lave for ganske få kr.
udseendet er totalt ligegyldigt,.. det er til eget brug,
og det er et forsøg på at finde ud af om det er noget der virker,

derfor vil jeg helst ikke ofre mere end højest nødvendigt,
(hvis det IKKE virker efter forventningerne er pengene jo nærmest spildt)

det er derfor jeg er interesseret i om der findes billige alternativer,..

Ps. det skulle nødigt blive det "rene TV Shop",...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-11-08 13:54

desuden har jeg "impulsgiveren",.. eller "behandleren,
jeg skal "kun" bruge søgeren, eller bipperen / buzzeren,

tænkte om der måske var en EL- kyndig der ved hvor man kan finde noget brugbart, ?
mener,.. når butikker kan sælge en multitester til omkring en 50'er
hvordan i al verden kan man så være så fræk at forlange 3600,00 kr.
for et tilsvarende stykke værktøj,... ?

jeg ved godt at det ikke er tvunget at købe den til 3600
men man har da "travlt" og meget imod ÅGERPRISER på næsten alt muligt andet,..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-11-08 15:01

Den jeg linkede til koster kun 400 kr plus moms

Må jeg spørge, hvad det er for en "impulsgiver" du har?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-11-08 15:04

Desuden - agiscopet er jo lavet for at forenkle arbejdsgangen for behandleren. Den er forsynet med de relavante søgemuligheder og de relevante frekvenser.

Som sagt er et agiscop bestemt ikke noget for privatpersoner. Det ville være helt hen i vejret at anskaffe sig sådan et, hvis man ikke bruger det professionelt.

Man kan godt gå i Harald Nyborg og købe et voltmeter, sætte det par elektroder på, og bruger det til at søge med.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-11-08 15:08

En anden ting - et agiscop egner sig meget dårligt til at søge kropspunkter... Det er lavet til at søge ørepunkter med..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-11-08 19:21

måle
Citat
afvigelser i de meget svage elektriske spændinger der cirkulerer i kroppen

Det kan du ikke måle, for det er noget vrøvl. Der cirkulerer ikke spændinger.

Hvis du tror sådan skulle du forklare mere nøjagtig hvad ddu mener, og hvordan det skulle gå til.

At man kan måle nerveaktivitet og spændingsændringer med hjerterytmen er noget andet. Det er heller ikke cirkulerende spændinger.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-11-08 19:28

Transor, du har ret i, at der ikke findes "cirkulerende spændinger". Jeg ved ikke helt, hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

Men der er en lille spændingsforskel ved et akupunkturpunkt. Tager du et almindeligt voltmeter kan det måles. Samtlige akupunkturpunkter kan findes med voltmeter, så det er bare om at starte fra en ende af

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-11-08 21:58

vaxen
det link du henviser til viser Agiscop DT, (før pris DKK 3825) tilbud DKK 3600,
kan det fås til 400 + moms vil det da være meget rimelig,
hvor har du set det til den pris, ?

det apparat jeg vil bruge til forsøget hedder slendo fit :
http://www.pvelektroterapi.com/web/

http://www.pvelektroterapi.com/web/index.php?site=24

og det skal bruges til øre, hænder (fingrene) – fødder (tæerne)

transor
hvis jeg havde skrevet et
”apparat til at finde meridianbanernes akupunkturpunkter”
så havde jeg sikkert fået en masse spørgsmål om hvad det er,..

til trods for at efterhånden mange læger, tandlæger, fødselslæger, sygehuse mm.
i dag anvender og fuldt ud accepterer akupunktur som en alternativ behandlingsform,
er der stadig flere skeptikere, end tilhængere,

derfor har jeg skrevet teksten som den er,
det havde muligvis været mere ”korrekt” at skrive ”finde akupunkturpunkterne på / i
meridianbanerne som det vil være gavnligt at behandle / bringe i balance”

huden omkring punktet bliver tit øm, og mister noget af sin ”modstandskraft”
derfor kan det måles,.. så kan man diskutere om apparatet skal kaldes ”bipper – buzzer
voltmeter – eller amperemeter",.. det er ikke så vigtigt,
ang. ”strøm” :

Akupunktur består af procedurer hvor anatomiske punkter på huden stimuleres med forskellige teknikker. De forskellige teknikker afspejler de forskellige traditioner opstået i Kina, Japan, Korea, og andre lande. En gennemgående teknik er at stikke metal nåle i huden og stimulere disse manuelt eller med elektrisk strøm. I nyere tid er det blevet muligt at lave akupunktur med smertefri laser stimulation.

Hentet fra :
http://www.angelfire.com/journal2/MKT/hvordan.html

Elektrisk stimulans (elektro-akupunktur)
Nogle akupunktører anvender elektro-akupunktur i deres behandling. I praksis indebærer dette, at akupunktur-nålen tilføres en svag strøm. En variant af denne behandling er transkutan elektrisk nerve stimulation (TENS).
Laser-behandling
Nogle akupunktører anvender laser ved behandling af børn og patienter, der er bange for nåle. I praksis foretages påvirkningen af akupunktur-punkterne ved brug af laserlys i stedet for nåle.
Hentet fra :
http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+gigt/alternativ+behandling/fysiske+behandlinger/akupunktur

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-11-08 22:03
Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 300 point
Dato : 16-11-08 22:05

Det var sørens, den sætter det gale link ind...

Nå, du skal gå ind i shoppen og gå under punktsøgere. Der er der den pen der hedder Akupunktur Pen..

Det er den, jeg mener

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-11-08 22:51

Jeg har fundet den,.. den ser fiks ud,.. det er muligvis sagen,..

Den jeg prøvede engang, var en min Onkel brugte, i hans praksis,
der skulle man berøre, en plade (- pol) med den ene hånd, eller fod,
så sendte man en svag strøm gennem kroppen, og kunne måle, eller finde
punkterne ved hjælp af + polen, (en pen) der bibbede, dvs. lyden ændrede sig,
i takt med at modstanden blev mindre / størrer

men det er mange år siden, det ser ud til at de er blevet en hel del mindre i dag,
jeg vil lige høre firmaet, på mandag om det er noget for mig,

men er stadig interesseret i evt. andre forslag,

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 16-11-08 22:52

Vaxen : det vil jeg også prøve

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-08 17:15

Tak for et godt præcis svar vaxen.