/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Lektiehjælp
Fra : martin_shadow
Vist : 742 gange
50 point
Dato : 21-03-03 08:36

Vi er to elever på HTX uddannelsen der er i gang med vores eksamensprojekt i service og kommunikation. Vi laver en opgave om lektiehjælp, og vil gerne lave en online lektiecafé. Altså ikke et sted hvor man kan downloade opgaver, men et sted hvor man rent faktisk får hjælp til sine opgaver. Vi har i denne forbindelse udsendt nogle spørgeskemaer hvor vi spurgte til hvor meget folk brugte lektiecaféer, og vi vil gerne høre om der er nogen her der har en mening om emnet. Caféen kommer til at henvende sig til elever på de gymnasiale uddannelser, men kan senere udvides til både de længere videregående, og folkeskolen. Nu vil vi gerne vide om der er nogen der har nogle kommentarer til lektiehjælp, om der er nogen der bruger det, og nogen der måske har nogle forslag til hvordan det evt. kunne laves.

Med Venlig Hilsen
martin_shadow

Kommentar
Fra : SariSB

Dato : 21-05-03 01:50

Det er en rigtig god ide. På min uddannelse som er laborant, der er en kortvarig vidregående uddannelse, altså på 2 år, har lærene arrangeret lektiecafe 1 time hver torsdag eftermiddag. det bruger jeg så meget jeg kan. Mit forslag er at tage det op med elevrådet og skolens ledelse. Det kan jo være der er mulighed for at gøre det samme på flere andre skoler. Vores lærer har turnus, så de er ca. hver 4. uge. Så hænger det ikke på den samme hver gang og der kommer forskellige inputs, samt måder at gøre tingene på. Hvilket jeg finder en god måde at lære tingene på. Men lets face it! Ofte kommer der ikke ret mange til cafeen (den er heller ikke online). lab-link.dk er en webadresse for laboranter, hvor man lige som her kan ligge både åbne spørgsmål og svar ud (debatforum), der er interaktiv læring mm. måske var det en ide?!! Håber ikke mit indlæg kommer for sent til jeres afslutning. Pøjpøj!
MVH. SariSB

Kommentar
Fra : Dizzim

Dato : 12-02-04 16:11

God id'e men hvordan vil i lave det? Forum, chatrum, eller bare forskellige øvelser/prøver online? i kunne evt. høre med #lektier på mIRC, har måske nogle oplysninger i kan bruge?