/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gulvvarme slår fra.
Fra : dennis_la
Vist : 745 gange
20 point
Dato : 16-11-08 10:43

Hej
Jeg har et hus, hvor gulvvarmen på 1. sal har fungeret indtil for 2 uger siden. Pludelig virker gulvvarmen ikke mere. Den slår simpelhen fra og når jeg slukker og tænder den igen, slår den fra 5 min efter. Jeg har prøvet at afmontere akuatererne og sætte dem på igen, men uden held. Det drejer sig om 2 rum. Ken der sidde skidt i? Hvorfor slår det helt fra? Vi har kun 16 grader på badeværelserne o med et lille barn, er vi lidt desperate...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-11-08 10:54

Hej dennis
Går ud fra det er varmeslanger (vand). Har du prøvet at udlufte ?
/PG

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-11-08 11:13

Og der er nok vand på systemet ?

Kommentar
Fra : dennis_la

Dato : 16-11-08 12:48

Der er godt 1,5 Bar på. Jeg har ikke prøvet at udlufte, men de slår jo helt fra. Det vil jeg ikke mene de ville gøre, hvis det var pga. luft?

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 20 point
Dato : 16-11-08 12:57

Luft og vand er uforenelige størrelseer, så derfor "koster" det jo ikke noget at prøve en udluftning. Åbn en eller flere ventiler .. det kan ikke skade.
/PG

Kommentar
Fra : dennis_la

Dato : 16-11-08 14:30

Det er rigtigt. Jeg prøver

Kommentar
Fra : dennis_la

Dato : 16-11-08 15:03

Tak for hjælpen! Jeg udluftede alle omløberne, hvor der godt nog ikke var noget luft, men jeg fandt problemet, som var termostaten på returen, der ganske simpel hang, så..... Nu er det ordnet.

Godkendelse af svar
Fra : dennis_la

Dato : 16-11-08 15:03

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-11-08 18:31

Hej dennis
Godt du fik styr på problemet .. som i 90% skal findes på retur-siden. Godt for "junior", som nu har acceptale grader .. men det kan tage nogle timer inden temperaturen er oppe på det normale igen-
/PG