/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE 5.5. Fejl på siden
Fra : Nilsson
Vist : 395 gange
40 point
Dato : 13-10-01 08:27

På visse hjemmesider, f.eks. når der skal angives password, kan jeg ikke komme videre. Forneden til venstre står 'Fejl på siden'. Er der nogen som ved hvad årsagen er.

Flemming

Accepteret svar
Fra : deurell

Modtaget 40 point
Dato : 14-10-01 12:10

Det kommer an på den præcise fejlsituation.
Det kan for eksempel være fejl i scripts.
Det er sandsynligvis en fejl på siden som du besøger og ikke en fejl hos dig.
Hvis du har et eksempel på et link eller en situation som er beskrevet grundigt vil det være lettere at svare på.

Med venlig hilsen

deurell

Godkendelse af svar
Fra : Nilsson

Dato : 14-10-01 22:20

Foreløbig tak for besvarelsen.
Fejlsituationen opstår f.eks. på Herlev Biblioteks hjemmeside, når jeg vil gå ind for at se min status på mine boglån. Jeg kan ikke komme ind på siden, hvor jeg skal angive mit brugerID og password. Der står blot 'Fejl på siden'. Et andet eksempel er, at jeg har adgang til at se min pensionsforsikring hos Tryg/Baltica, men her opstår den samme fejlsituation, når jeg skal ind for at angive mit bugerID og password, 'Fejl på siden'.
Jeg får af og til en fejlmelding om scriptfejl på linie xx o.l., så muligheden for en scriptfejl lyder sandsynligt, men hvad er en scriptfejl?

Løsningen er vel blot at geninstallere Internet Explorer?

Flemming

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 15-10-01 01:10

Scriptfejl er fejl i dit scripts som ligger paa den side du besøger.
Normale simple hjemmesider er lavet i sproget html, men hjemmesider kan også indeholde andre mere avancerede ting som f. eks. scripts. Det kan være f. eks. VBScript(VisualBasicScript) eller Javascript.
Scripts er programkode som skal fortolkes enten af din computer eller serveren hvor siden ligger.
Hvis man udfylder en formular, som du gør det på herlev biblioteks hjemmeside, så skal det du udfylder behandles. Det er ikke noget med at der sider en person og checker dit password, men der er derimod et script som går ind i en database og finder dit brugernavn og checker om koden passer. Derefter sender scriptet dig videre til næste destination(din brugerflade på biblioteket).
Du kan læse en masse om scripts/scripting overalt på nettet.
På denne side på
http://www.eksperten. dk
eller på mange andre steder.
Hvis du får en decideret scriptfejl på en side så er det højeste du kan gøre at e-maile webmasteren og sige at han har fejl på siden.
Jeg håber at det gav lidt forklaring op dit spørgsmål.
Tak for poiont i øvrigt.

Kommentar
Fra : Nilsson

Dato : 17-10-01 22:33

Ja, takket være henvisningen til eksperten.dk fandt jeg så ud af, at problemet skyldes et installeret program kaldet Popup-stopper, som tilsyneladende laver en (script?)-fejl på de sider, som bruges til log-in. Afinstallering af programmet løste alle problemer, og nu kører det bare.

Tak for hjælpen

flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-01 10:48

"Nilsson" <Nilsson.news@kandu.dk> wrote in message
news:r4Rx7.8340$uQ.788850@news010.worldonline.dk...

> På visse hjemmesider, f.eks. når der skal angives password, kan jeg ikke
> komme videre. Forneden til venstre står 'Fejl på siden'. Er der nogen
> som ved hvad årsagen er.
>
> Flemming
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hvis det er nogen som er interesseret, så skyldtes mit problem et lille program
kaldet "Popup-stopper", som tilsyneladende forstyrrer hjemmesider med BrugerID
og password
Så ud med det, og systemet kører bare.

Flemming

--
Posted from [195.249.182.226]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-01 15:52

Tak, tak, tak, gange 100.000.000.000
Jeg har netop siddet og bandet hele dagen over at mit E-learning ikke
fungerede ( kun på min maskine ). Du har reddet min dag ( og nat
formodentlig også ).
I am happpppppyyyyyyyyyy now!!!!!

Ricki

PS: Flemming er en HELT, så'n er det!!!
"Flemming Nilsson" <hjort@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:d9bf9e8c69fe3ad937e9ec2efc28f017.29978@mygate.mailgate.org...
> "Nilsson" <Nilsson.news@kandu.dk> wrote in message
> news:r4Rx7.8340$uQ.788850@news010.worldonline.dk...
>
> > På visse hjemmesider, f.eks. når der skal angives password, kan jeg ikke
> > komme videre. Forneden til venstre står 'Fejl på siden'. Er der nogen
> > som ved hvad årsagen er.
> >
> > Flemming
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Hvis det er nogen som er interesseret, så skyldtes mit problem et lille
program
> kaldet "Popup-stopper", som tilsyneladende forstyrrer hjemmesider med
BrugerID
> og password
> Så ud med det, og systemet kører bare.
>
> Flemming
>
> --
> Posted from [195.249.182.226]
> via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nilsson

Dato : 18-10-01 22:22

Vi ka' bare det der !!!

Flemming