/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
forlangende af årsopgørelse
Fra : susw
Vist : 590 gange
20 point
Dato : 15-11-08 21:47

Kan en kreditforening kræve at få ens årsopgørelse ved forhandling af tilbagebetaling af gæld?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 20 point
Dato : 15-11-08 21:51

Ja!!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-11-08 22:03

Hvis det er dig der ønsker tingene genforhandlet så ja.

Godkendelse af svar
Fra : susw

Dato : 15-11-08 22:08

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-11-08 00:26

Nej.

Men hvis du forventer at de skal 'fare med lempe' så er det en god idé.

Hvis du fx ikke ejer en rød reje og vil forhandle henstand, så er det jo bedst at kreditforeningen tror på din påstand om at du ikke ejer en rød reje. Hvis du ikke vil vise dem årsopgørelsen, så kunne de tro at det nok var fordi du havde masser af penge og indkomst - bare ikke ville fortælle dem det. De kan så gøre det at de slæber dig i fogedretten. I fogedretten SKAL du oplyse om din økonomi, og iøvrigt kan retten rekvirere oplysningerne hos Skat. Så selvom du ikke kan betale, så ender DEN vej med at blive dyrere for dig - nu skylder du ikke bare den oprindelige gæld men osse nogle flere omkostninger.

Ovenstående er noget jeg ved, ikke bare noget jeg tror, så desværre er Bille1948 lidt forkert på den. Men aflevér bare opgørelsen alligevel. Som sagt er det det fornuftigste.