/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Sygemelding og understøttelse
Fra : cointreux
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 15-11-08 21:40

Hvor længe kan man i dag være sygemeldt og modtage understøttelse?
Hvad sker der når den maksimale periode udløber?

Er ikke selv i situationen. Har blot brug for informationerne.

På forhånd tak.

PS. Gider ikke link til sider med indviklede eller allenlange forklaringer! Bare et kort (så kort det nu er muligt) præcist svar. Tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-08 21:58

52 uger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-08 21:59

Citat
Hvad sker der når den maksimale periode udløber

0 kroner

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-08 22:00

Den lange.
Sygeperioden kan forlænges med arbejdsprøvning m.m.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-08 22:00

Forlænges med tre måneder.

Kommentar
Fra : cointreux

Dato : 15-11-08 22:13

Ja jeg kan godt regne ud, at ingen understøttelse er lig med ingen udbetalinger. :|

Men hvad har man ellers af muligheder efter periodens udløb, hvis man stadig ikke er i stand til at arbejde (arbejdsprøvning inkluderet).
Hedder det så bistand eller førtidspension? Er det det eneste der er tilbage?

Nu ingen gætterier. Ser lidt ud som om du har lagt svarene på efterhånden som du har Googlet dig til dem (?).
Jeg skal bruge rigtige præcise svar!

Kommentar
Fra : cointreux

Dato : 15-11-08 22:14

Lader lige tråden stå et par dage.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-11-08 22:33

Citat
Men hvad har man ellers af muligheder efter periodens udløb, hvis man stadig ikke er i stand til at arbejde (arbejdsprøvning inkluderet).

Speciallægeundersøgelser.

Citat
Hedder det så bistand eller førtidspension?

Ja.

Med de oplysninger Du har givet

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 15-11-08 23:08

Citat
Hvor længe kan man i dag være sygemeldt og modtage understøttelse

Kan man være sygemeldt,og modtage understøttelsr.

Er det ikke sygedagpenge?.
Understøttelse, så skal man være til rådighed på arbejdsmarkedet.
Jeg spørger bare?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 23:22

Hvis du er sygemeldt og har været det i 52 uger med efterfølgende sygdon, så er det i dag meget svært at få førtidspension. Hvis din arbejdsevne er varigt nedsat, så kan du søge om at blive godkendt til et flexjob. Det kan været med arbejdsevne på 2/3 eller på 50%.
Det skal du snakke med din sagsbehandler i kommunen om. Der er specielle regler for dem der får ledighedsydelse. Ledighedsydelse er det samme som understøttelse, det hedder bare noget andet når man er godkendt til flexjob og er arbejdsløs.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-11-08 00:34

cointreux >> Prøv at være lidt mere ydmyg når du spørger.

Lidt overdrevet så lyder det "Jeg gider fan'me ikke ikke at høre andet end det svar jeg forventer og hvis sagen er kompliceret er det sgu folks pligt at forklare det enkelt alligevel, og hvis du ikke har den rette flydende korte formulering parat, så kan du godt holde dig væk. Folk der googler sig til resultatet kan osse godt holde sig væk. Det er sgu at gøre grin med mig bare fordi jeg ikke selv gider at google"

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-11-08 01:08

Henrikkrebs
Prøv lige at se cointreux første indlæg, det er ikke mindre vast.

SURE KÆLLING !!

Højris

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-11-08 04:18

sygedagpenge = 52 uge med mulighed for forlængelse på 2 X 26 uger så fremt du er i gang med en arbejdsprøvning mm.

kig evt her http://www.k10.dk/

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-11-08 05:48

rent ud sagt cointreux FUCK dig

kortere kan det ikke gøres

per

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-11-08 08:18

Når understøttelse/A-kassen ophører, kan du søge om, at få kontanthjælp. Bliver din ansøgning imødekommet, bliver du sendt i aktivering.

Du skal henv. dig på dit "lokale Jobcenter" på først ledighedsdag/første dag du ikke modtager understøttelse/A-kassen.

Er du for syg til at deltage i alm. aktivering, vil du blive indkaldt til sygesamtaler én gang om ugen af ca. to timers varrighed.

Du kan også komme i aktivering som syg, så skal du være der i fx 10 timer om ugen fordelt over x-antal dage, eller indtil to timer om ugen - eller mindre, afhængig af, hvor syg du er.

Alt dette sker på alm. kontanthjælp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 08:30

Citat
rent ud sagt cointreux FUCK dig

kortere kan det ikke gøres

Enig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 11:03

alka det er for mange ord
det klarer spritteren ikke

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 16-11-08 11:32

Sygedagpenge: 52 uger, med evt. forlængelse
Ledighedsydelse: -10% af sygedagpenge
Kontanthjelp: 9412 kr per mnd, afhængig af ægtefeldes inkomst, kontanthjelpen bliver mindre dersom han tjener mer end 12493, pr. mnd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-08 11:32

Citat
Hvor længe kan man i dag være sygemeldt og modtage understøttelse?

Det kommer an på det enkelte tilfælde.

Citat
Hvad sker der når den maksimale periode udløber?

Det bliver den pågældende underrettet om "hen ad vejen"

Der er ingen der kan "gå" sygemeldt uden at blive indkaldt til samtaler, og det er ikke få men mange.

Citat
Hedder det så bistand eller førtidspension?

Enten bistand+ aktivering eller førtidspension, som ikke er så nem at få.

Så mit svar er : "Det kommer an på det enkelte tilfælde"

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-11-08 11:33

hun er kanske fakdet ned fra kassen

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-11-08 11:33

faldet

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-11-08 18:05

ans

du SKAL jo se ud fra spørgers spørgsmål hvad dennes tilfælde er og IKKE komme med hvisser