/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
nokia M/F bus
Fra : nuser34
Vist : 390 gange
10 point
Dato : 21-03-03 08:07

Er der nogen der har et eksemple på hvordan kommuniker med dct3 telefoner via pcens com port

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 09:05

HEJSA

Mbus: is a half duplex, 2 way serial bus (uses one line to phone) This is the most commonly used Data cable
This cable is used for unlocking, updatin FAID, logos/ringtones etc. When u buy a datacable it's proberbly an
m-bus cable. (goes trough the serial cobba)

Flasher cable: uses paralell comunication and are used for upgrading SW, and
Reading/writing edited ver. to phone. (Goes truogh the paralell cobba chip)

Fbus: uses full duplex seriel comunication with a RX and TX line. When using programs with synchronized
comunication, this eliminates the need for start stop and parity bits. This is the fastest of the two datacable types.
(goes trough the serial cobba)

Dongles - Some programs need a dongle to launch.. A dongle key, is a hardware key,
and are put between the LPT port and the Datacable. These are used instead of software keys
because they are more difficult to hack.
Eg. you will need a proper dongle to run Wintesla and winddl

Håber det er svar nok.
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 09:19

øøøøø davs igen

eks...unlock nokia...

kablet i com-porten og tlf
Åben "Eepromtools v.3.1" downloades her www.blight.dk
klik på time glasset.......
og tlf. er låst op.

Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : nuser34

Dato : 21-03-03 11:17

mange tak for hjælpen men det var ikke lige det jeg var ude efter.
jeg er ude efter protokolen til nokia telefoneren både for M/F bus

Accepteret svar
Fra : johs

Modtaget 10 point
Dato : 21-03-03 11:33

HEJ
ER protokolen=skema/kabeldiagram.
SCHEMATICS... kan downloades her http://blight.dk
Der er flere forskellige
----------------------------
Mvh. johs

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 12:03

hej
Protokolen er den normale på din pc..
Du kan gå ind i enhedshåndtering/bios under porte egenskaber for fx. com1 ,klik på resurser.
mine er fx.

com1= 3F8h
com2= 2F8h
serial= 378h udvidet ECP og EPP

Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Det nemmeste er at gå ind i bios og kikke.
---------------------------------

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 12:07

hej igen
I enhedshåndtering får du Output område

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 12:09

GÅ I HER www.blight.dk UNDER BASICS står det beskrevet

Godkendelse af svar
Fra : nuser34

Dato : 24-03-03 10:43

Tak for svaret johs.