/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Skov eller Skou
Fra : svendgiversen
Vist : 527 gange
141 point
Dato : 15-11-08 19:01

Min svigerindes far: Thomas Skov Pedersen er født i Brørup i 1925...

Hans far var Hans (Jensen) Pedersen,
mellemnavnet stammer fra moderen, men hun hed ikke Skov men Skou...

Nogen tror præsten skrev forkert, men kan det eftervises?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-08 20:42

V eller U kan se meget ens ud i håndskrift.

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 141 point
Dato : 16-11-08 09:11

I kirkebogen står der Johanne Kirstine Skov født d. 21 eller 22 Maj 1897 (men hvor??), er Viede i Bramdrup 18-3-1922 (men kan ikke finde dem)

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-11-08 10:34

Det lyder rigtigt dr_dem:
Johanne hedder så også Skov; det var hende der klagede over hendes søn var døbt Skov ikke Skou?

Og når du ikke kan finde, hvor hun er født: Hun er født i USA, vist Wiscounsin??
og Bramdrup, ikke det ved Hadeslev men det ved Kolding Bramdrup(dam) er også rigtigt...

For de boede i Elvighøj ved Eltang, Nr. Bjert sogn???

Her udvandrer Johannes far fra Nr. Bjert:

"
Navn: Skov, Søren B. Stilling: Væver
Alder: 23 Bestemmelsessted: Clinton, Ioa.
Kontrakt nr.: 43400 Forevisningsdato: 2/28/1883
Sidste oph.sogn: Nr. Bjert Sidste oph. amt: Vejle
Sidste oph.sted: N. Bjert, Veile A. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Clinton Bestemmelses stat: Iowa
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Island. IDkode: D8283S1211
"
Nu er spørgsmålet om der overhovedet har været nogen Skou i den familie?
Ellers forstår vi ikke Johannes reaktion??
Ca. 1956 var der familie stævne i Vamdrup hvor der blev fremsat flere Skov/Skou/Schou hypoteser..

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-08 09:30

Tak for svaret dr_dem.