/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedr. Excel
Fra : xteam
Vist : 690 gange
30 point
Dato : 15-11-08 16:59

Hvordan kan jeg opdele en celle som en trekant og derefter indlægge en farve i hver trekant.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 40 point
Dato : 15-11-08 17:13

Ved at stille dig på en tom celle, trykke formater - celle - Ramme og så vælg en ramme der deler cellen i 2 trekanter, derefter kan du farvelægge dem.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 15-11-08 17:21

Når jeg går ind i Formater - Celle - er der ikke noget som hedder ramme. Jeg har disse her i celle: Tal - Justering - Skrifttype _ Kant - Mønstrer - Beskyttelse.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 17:29

Hvilken udgave af Office har du?

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 15-11-08 17:42

For at man bedre kan forstå spørgsmålet vil jeg udbyde det noget mere.

Når man har opdelt en celle i 2 trekanter, vil jeg gerne vide hvordan man kan indsætte hver sin farve i de to trekanter i cellen.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 15-11-08 17:43

Det er Excel 2003

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 18:07

Du skal nok bruge fanen kant for at opdele.

Jeg kører med 2000 og jeg har lige opdelt og farvelagt 2 trekanter i Excel.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 15-11-08 18:10

Du kan godt opdele cellen i to trekanter. Der skulle gerne være en skrå linje på en af knapperne i fanebladet ramme. Men du kan ikke farvelægge hver side forskelligt. Så skal du tegne en figur, det er lidt noget andet.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 15-11-08 18:26

pedroso: Ok det vil sige at man ikke kan farvelægge hver trekant med sin farve.

Troede at man kunne opdele en celle i to celler.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 18:36

Du kan kun farvelægge en hel celle og begge trekanter får samme farve.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 15-11-08 18:40

Ja det viste jeg godt, men havde regnet med at man kunne opdele en celle, som man ikke kan.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 16-11-08 21:25

Denne spørgsmål kunne desværre ikke løses her på Kandu, så derfor annullerer jeg spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 22-01-09 18:48

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-09 22:15

Selv tak.