/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Hjælp til 'flash gallery'
Fra : saking
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 15-11-08 13:40

Jeg har kigget på denne side: http://www.smaahjerter.dk/ og vil gerne høre om der er nogle der ved hvordan man laver det som er nederst på siden i midten, hvor billederne selv skifter i flash.

Nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 13:47

Det må du lige præcisere, jeg har kigget på siden, så hvad mener du?

Kommentar
Fra : saking

Dato : 15-11-08 14:12

Altså jeg vil gerne vide hvordan man laver det flash show hvor billederne selv skifter imellem produkterne :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-11-08 14:29

For at lave et Flashgalleri som det du linker til skal du bruge et program som f.eks Adobe Flash.

Eller du skal google et færdigt Flashgalleri hvor billederne bliver loadet ind i Flash via en XML fil, således at du kan sætte dine billeder ind i XML-filen hvilket gøres v.h.a. notesblok i Windows. En noget nemmere måde end, hvis du skal lave det fra bunden af.

Citat
Nogle der kan hjælpe?

Ja. Men for at jeg skal kunne hjælpe dig, kræver det at du har Adobe Flash og selv har lidt kendskab til flash - ellers ender det med at jeg skal lave det, og det har jeg ikke tiden til.

Kommentar
Fra : saking

Dato : 15-11-08 14:36

Bruger Macromedia Flash MX, kan man ikke lave det med det program? Eller ved du hvor man kan finde en guide, eller hvad det flashgalleri hedder præcist, altså den form? F.eks ligesom flash slideshow med fade- og fadeout.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-11-08 15:18

Citat
eller hvad det flashgalleri hedder præcist
aner det ikke - det afhænger af den der har lavet det. Men det er noget "ticker" agtigt noget. Jeg har muligvis noget liggende et eller andet sted der ligner.

Flash MX er en ældre sag og det kan blive svært at finde tutorials eller eksempler som du kan bruge/rette i det program, med mindre du laver den fra bunden. Jeg husker ikke om der bruges AS1 eller AS2 i Flash MX. Du kan prøve at kigge her http://www.flashkit.com/ under Tutorials og Movies - vær opmærksom på at siden loades lidt langsomt og du oftest skal rulle langt ned på siden.

Linket her er lavet i AS2 http://capricornus.dk/capricornus/dias/index.html men den kræver som minimum Flash 8 for at kunne rette den.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-11-08 00:00

Her er en tutorial jeg fandt i min linksamling der viser dig hvordan det laves http://library.creativecow.net/articles/brimelow_lee/scrolling_thumbnail_panel/video-tutorial.php

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 25-11-08 21:30

det eneste du skal gøre er at feks tag 2 billeder

førsteframe sætter du det ene billede og laver og laver du feks det billede i 10 keyframes så højre klikker du på den sidste keyfram med billedet og laver den om til aplha 0 så marker du alle dine key frames højre klikker og trykker på creat motion tween og gøre du det bare om igen med det næste billede

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-08 00:34

Lav lige en prøve vi kan se Krunk efter det du skriver og opload den - den kunne jeg godt tænke mig at se