/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP/2000 Prof
Fra : 6000
Vist : 234 gange
20 point
Dato : 21-03-03 07:42

Kære alle
Jeg er godt nok en pige men derfor burde jeg da kunne lære det.... ikke ?

Jeg har købt en brugt PCèr. Når den starter kommer der et sort skærmbilled frem hvor der står.

XP proffesionel
2000 proffesionel

jeg vælger så XP og trykker enter der starter xp helt fint

Men mit problem er at jeg vil gerne slippe for dette skærmbilled og få min lille maskine til at gå direkte frem og starte XP uden at skal trykke på enter.
Sakl jeg formatere maskinen og lægge XP ind igen.. Den kunne godt trænge til det, så er det sagt for der er meget ged i mange programmer.
Slipper jeg så for det opstartbilled med de 4 valgmuligheder når jeg formaterer og hvordan formatere jeg. Eller sker der bare de at der kommer en linie mere på det sorte skærmbillede hvor der kommer til at stå en linie mere med XP prof.
Jeg tro hende jeg har købet den af har lagt windows styreprogram ind flere gange men hvordan sletter jeg hele gøjemøget og får en ren start...

Er det mig der er helt dum ?

knuz og på forhånd tak

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-03-03 07:55

start-kontrol panel-sysyem-avanceret-start og genoprettelse
her inde kan du
hvis en liste over oparativ systemmer i [x] 30 sek
fravælge x så slipper du få at se den boot menu under opstart,blot SKAL du være sikker på det er xp der
starter først op,altså efter de 30 sek under boot starter den normalt op unden du behøver at røre noget
så vil den osse være normal efter du fra fjernet x.
hvis det går galt tryk F8 under start af pc start på i fejlsikker tilstand pg ændre det igen ...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-03-03 08:14

Hej 6000,

hvis du bare ønsker at redigere i opstartsskærmen mht. valg mulighederne af styresystem ka' du gøre det i en fil der hedder boot.ini som ligger på c-drevet... det ka' være du får brug at vise skjulte filer og et par andre krydser/flueben ska' sættes i mappeindstillinger før den vises... jeg ka' ikke lige helt huske det...

du ka' redigere boot.ini i f.eks. notepad... nu ved jeg så ikke om der også ligger en version af win2000 pro på din maskine... men hvis du ønsker at starte på en frisk vha. en formattering og geninstallering så ka' du gøre det hele vha. af din XP-cdrom...

nu ved jeg ikke om du har en selvstartende XP-cdrom, men hvis du får cdrommen til at starte på en frisk og får skærmbilledet frem hvor du har 3 forskellige muligheder, installering reparering og så en sidste mulighed jeg ikke lige ka' huske... ska' du så bare vælge installering... herefter vil der på et tidspunkt komme en menu frem hvor du har mulighed for at vælge hvor du vil installere XP (drev osv. hvilken slags filsystem fat32 eller ntfs)... her ka' du også vælge at formattere... så hvis du vælger at formattere og at den ska' installere sig der så får du en ny ren installation af XP...

men umiddelbart behøver du ikke at formattere for at slippe for startsskærmbilledet med det forskellige valg muligheder... nu ved jeg ikke om du evt. har prøvet at opdatere XP med servicepack 1, men måske den ka' hjælpe lidt på problemerne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : 6000

Dato : 21-03-03 08:15

Hej..
ahhhhhhh..hvad for noget ?

jeg går ind i kontrolpanel...
Hvad skal jeg så trykke på ? jeg kan ikke finde noget der hedder avanceret opstart. Jeg kan ikke finde noget der hedder panelsystem.. er det under administartion ? Kan du gejde mig ved at skrive en line for hver ting..
knuz
på forhånd tak

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-03-03 08:20

system

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-03-03 08:22

altså du skal finde
system i kontrol panel
derefter fanen
avanceret
under den er der det der hedder
start og genoprettelse
og så kan du fjerne x i den