/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstern harddisk fryser
Fra : gril
Vist : 783 gange
500 point
Dato : 15-11-08 10:39

Hjælp!!! min Ekstern harddisk på 450gb virker ikke som den skal den starter fint nok op men så lige pluslige så fryser den bare og vil ikke noget. Jeg har prøvet at køer en diskdefragmentering og det gik fint nok, men så vil jeg kør en fejlsøgning og det vil den bare ikke har prøvet 4 gange men samme resultat (Fejlsøgning kun ikke gennemføres) så hvad skal jeg gør nu ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 10:43

Prøv den på en anden maskine....

Jeg har en fornemmelse af det er "hovedmaskinen" der ikke kan klare den....

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 10:56

Hmm den har sindet i den her maskine i 2 år uden problemer.

Findes der ikke nogle programmer jeg kan Scan disken men

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 11:08

Det hjælper jo ikke at scanne hvis den fryser....

Det lyder mest som om det er ADGANGEN til filsystemet der ikke kan opnåes....

Dette kan så skyldes flere ting, men en af er manglende hukommelse (dine ram kan ikke indeholde det der skal vises)

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 11:25

oki det bliv jeg ikke meget klogere af...

har du ikke nogle forslag til hvad jeg kan gør for at rede min disk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 11:27

Jo...

Perøv den i en anden maskine.....

Det er billigere end blot at proppe mere ram i maskinen....

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 11:28

oki det prøver jeg så vender lige tilbage når det er af prøvet

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 13:59

nu har jeg prøvet at sætte den i en anden pc men den bliver ved med at fryse

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 250 point
Dato : 15-11-08 14:21

Så er der fejl i den desværre. Prøv atgive den en pause, men jeg tror ikke det hjælper. Du kommer ikke uden om at anskaffe dig en ny.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 14:22

Glemte at skrive at hvis den ikke er over 2 år gammel, så husk garantien.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 14:29

hvad med af formater den tror i det hjlæper

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 14:32

jeg kan godt læse fra den i et nogle minutter 2 til 15 min før den fryser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 14:34

Du kan godt forsøge at formatere og vælg NTFS. Hvis det lykkes så er alt godt.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 14:47

finders der ikke et program der kan scane hardisken for fejl

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 15:50

Prøv det her:

Højreklik på disken - egenskaber - faneblad - funktioner - undersøg nu, sæt hak ved ret automatisk fejl.

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 15-11-08 16:20

Jeg har haft flere interne harddiske der lavede fejl bla det du beskriver. Prøv at kør en scandisk på den, det er klart det mest effektive efter mine erfaringer. Hvis scandisk ikke kan rette fejlen, så blir du nok nød til at anskaffe dig en ny. De harddiske jeg har haft hvor der er kommet fejl på, har jeg kunne bytte på min garanti.

Jeg er helt overbesit om det ikke er en noget som helst at gøre med dine ram eller computeren generelt som REFI antyder.

Scandisk kan findes i flere versioner og kan køres på forsekelligvis enten gennem windows eller ved at boote op på en cd/diskette etc. Har haft best erfaringer med den sidste løsning

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 16:26

er gået igang men at formater den jeg midster desvær en hel masse dataer men det er der ikke noget at gør ved meller lige tilbage når jeg er færdig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 16:51

Og hvornår lærer i at tage backup?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 18:42

hehe den disk der er gået i stykker bruger jeg som backup disk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 19:29

Ja det gør jeg også, men en gang imellem brænder jeg det hele ned på CD eller DVD. Det går da ikke i stykker. Det fylder, men jeg bruger RW diske, de kan slettes og bruges igen.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 15-11-08 21:31

det gør jeg os med de aller vigtige datat. men gider ikke at brænde min filmen ned de fylder næsten 400gb men det er nosser ærligt at midste dem der var sku nogle gode filmen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-11-08 21:45

Synd for dig, jeg kan forestille mig hvordan det må være. Det er nemt for mig at være hellig, jeg har altid taget backup, har aldrig mistet vigtige data selv om jeg har haft sammenbrug af 3 HD. Og en PC.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 04-12-08 10:14

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-08 13:35

Selv tak og du må godt skrive til mig og fortælle om du redder din HD.