/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fra SATA til IDE til USB2 ???
Fra : twinkey
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 15-11-08 10:06

Hej

Jeg har fået fat i en sata HDD da jeg overvejer at lave bygge en computer sener.

Mit spørgesmål går ud på.

Jeg har fået fat i en SATA til IDE converter, som jeg har monteret på SATA HDDen så nu skulle det være en IDE HDD! Den har jeg nu sat i mit HDD kabinet som køre IDE/usb2.

Problemet er hdd ikke bliver vist på computeren, men den har fundet HDD cabinettet??

håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg har Vista på min pc
mvh Pedersen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 10:09

Harddisken er åbenbart defekt

Kommentar
Fra : twinkey

Dato : 15-11-08 10:10

Er det forresten rigtig man ikke kan lave en SATA HDD til Master ved hjælp af de jumper

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 12:00

Du skal ikke bruge jumpere når det er SATA, men du skal bruge jumper på din IDE HD, og den skal du sætte som slave (den gamle HD) Og så skal din nye HD selvfølgelig formateres, og når du gør det så vælg at formatere den i NTFS.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-11-08 04:05

Når usb enheden er sat til:

start - højreklik på denne computer - vælg administrer - vælg diskhåndtering
så initieres den nye disk, og bagefter kan du formatere den.