/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.asf filer i Media player
Fra : toyota34
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 15-11-08 08:48

Jeg har et webcamera (Linksys) som leverer videofiler (.asf) via mail på min Vista maskine. På min gamle XP makskine var der ingen problemer - jeg klikkede bare på filen i mailen og den bliv fint afspillet i Windows Media player.
Men nu på min nye Vista maskine sker der ikke andet en Windows meia player åbnes og der forbliver sort skærm
Nogen der kan forklare hvorfor og hvordan jeg kan løse det?

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 15-11-08 09:07

Du skla have et codec til at afspille filen. Du kan f.eks. hente det her: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Codec-Packs-Video-Codecs/ASF-CodecMPEG.shtml

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 15-11-08 09:13

Hvad er det og hvorfor var det ikke nødvendigt på den gamle?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 09:52

Fordi det allerede var der...

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 19-11-08 19:24

Nu er jeg måske lidt langsommere end andre men som jeg læser det skal jeg konvertere .asf filerne til et andet format inden jeg kan se dem - er det korrekt forstået?
Er der ikke mulighed for direkte afspilning af asf. filen fra mailen?
På forhånd tak for jeres tålmodighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 19:30

Nej - de skal ikke konverteres - mediaplayer kan afspille dem....

Men det kræver et codec

http://www.videohelp.com/tools/ASF_Codec

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 21-11-08 17:08

Hej Refi
Jeg har downloaded og installeret som ttp://www.videohelp.com/tools/ASF_Codec som beskrevet, desværre sker det stadig intet i min Media Player - skal/kan jeg evt. ændre på nogen opsætninger eller hvordan?
Jeg klikker på .asf i mailen og Media player åbner, jeg kan se filen nederst i media player men skærmen forbliver sort
Andre forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-08 17:45

Med andre ord accepterer medieplayer jo filen....

Så spørgsmålet er om der overhovedet ER noget på den film...

Prøv at gemme filen på skrivebordet først....

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 21-11-08 18:04

Ja der er noget på filmen, jeg får sendt samme filer til min firma PC hvor de vises fint og på min gamle XP-maskine har der heller ikke været problemer. Det er efter vi fik ny Vista maskine.
Det er samme resultat hvis jeg gemmer filen først.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-08 18:18

Tja - du kan jo prøve vlc - den afspiller ALT....

http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 22-11-08 19:01

Kan jeg køre begge på maskinen uden de forstyrrer hinanden - jeg vil gerne fortsat benytte Windows media player til musik, lydbøger etc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 19:32

Ja sagtens....

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 23-11-08 09:27

Jeg har nu downloaded VLC afspilleren og den viser fint mine video sekvenser.
Jeg har 2 spørgsmål til denne afspiller.
Kan jeg opsætte at når jeg klikker på .asf filen som er vedhæftet en mail så afspilles den med det samme med VLC afspilleren, således at jeg ikke skal gemme filen først? (hvor gør jeg det?)
Når jeg afpiller filen i VLC lukker billedet i afspilleren ned med det samme når filen er slut - kan jeg gøre noget ved det? Kunne godt tænke mig at billedet blev stående i VLC afspilleren (som i Windows Media palyer) - hvis du forstår?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 09:43

Jeg tvivler på du får en fil af den slags til at køre UDEN først at gemme den...

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 23-11-08 13:04

Ok, det gjorde en bare på den gamle XP maskine Nåmen det må jeg så leve med.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 05-12-08 18:31

Tak for svaret refi.