/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad var det lige der skete ?
Fra : o.v.n.
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 14-11-08 23:54

Jeg klikkede på et link og der kom en side i flash frem, ikke noget usædvanlig i det, der er masser af sider på internettet som bruger flash, jeg har FlashBlock i min Firefox så der vises ikke andet end en tom side med et f , jeg klikker på dette F for at siden skal indlæses, på en brøkdel af et splitsekund genstarter computeren, efter starten kommer en boks Computeren er gendannet efter en alvorlig systemfejl, eller noget i den retning, siden fra Microsoft siger mig ikke noget, mine drivere er opdaterede og der intet nyt tilsluttet http://wer.microsoft.com/Responses/Response.aspx/10/en/5.1.2600.0.00000000.9.9?SGD=c9a42486-c16c-4356-8565-7b72b248c4e1
Det er en computer med Windows XP Pro og jeg bruger Firefox 3.0.4
Ok i vil se linket, men nu ved i hvad der skete for mig da jeg klikkede: http://www.topcom.net/

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-08 02:50

Jeg har netop prøvet dit link til Topcom med IE7 - ingen problemer.
Afprøvet linket i Opera - ingen problemer.
Afprøvet linket i Avant Browser - ingen problemer.

Det er de 3 browsere jeg kører med, og jeg har for god ordens skyld prøvet at genstarte - ingen fejlmeldinger af nogen art.

Så jeg er overbevist om, at din fejl må skyldes et sammenspil af tilfældigheder/fejl i et af programmerne. Indimellem opstår der jo fejl der er uforklarelige.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-08 09:12

Har lige afprøvet med IE7 og firefox, ingen problemer

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-11-08 10:33

Jeg har også lige prøvet - IE og FF - ingen problemer!

Håber at du får løst dit problem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 12:03

FF 3.0.4 no problemos

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 12:03

Heller ingen problemer nu i dag, jeg har ikke turdet prøve med den samme computer, i dag er jeg på med Ubuntu og Firefox, jeg har aldrig før prøvet en så hurtig nedlukning som i aftes der var lige pludselig sort skærm og computeren begyndte kort tid efter at starte igen, meget mystisk, det må sikkert være et sammenfald at tilfældigheder, som Bentjuul skriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 12:05

Du skal tænke på at alt i din PC foregår med 0 og 1 taller, det kan gå grueligt galt hvis et enkelt 0 er placeret forkert, men det kan også være at du ikke opdager det.
Der kan ske småfejl i filoverførsler og afhængig af fejlen, så maler Microsoft fanden på væggen. Hvis fejlen er mindre, så kan du måske ikke se siden, hvis fejlen er mere alvorlig, så genstartes maskinen. Men det er en pludselig fejl, så maskinen virker som regel når den har genstartet.
Håber det var en forklaring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 13:50

Som Bentjuul og granner01 er inde på, så må det være et sammenfald at tilfældigheder, nu i havde prøvet så skulle jeg prøve igen, og nu er der ingen problemer jeg ville se efter om der var en Vista driver til mit gamle trådløse netkort, Skyr@cer Pro PCI 154, det var der så ikke
Tillægs spørgsmål: Nogen der ved hvor jeg muligvis finder en logfil over hvad der skete, hvis der er en sådan ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 14:02

Måske du kan hit' noget her:
Højre-klik Denne Computer vælg Administrer
eller
Start > Kør skriv compmgmt.msc

Kig i Logbog om der er noget der?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 14:53

Citat
Fejlkode 1000000a, parameter 1 fec5f000, parameter 2 00000002, parameter 3 00000000, parameter 4 804d9da8.
jo der er den her som systemet skrev lige omkring tidspunktet, og der melder jeg pas, Microsoft Help and support ved heller ingenting om det problem, jeg kan vist godt lukke nu, der er sikkert ikke en forståelig forklaring, og det er jo slet ikke sikkert at jeg nogensinde ser den igen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 16:26

Tak for svaret bentjuul.
Citat
din fejl må skyldes et sammenspil af tilfældigheder
vi kommer det sikkert ikke nærmere