/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
meddelse ingen cd til windows
Fra : kolibri2o3
Vist : 513 gange
500 point
Dato : 14-11-08 21:57

hej alle.

jeg har et par gange inden for den sidste uge været ude for, at der dukker en meddelse op når pcen er startet, der stå, windows kan ikke starte, der er ingen cd skive,hvorefter jeg har muligheden for at klikke, udfør,anuler eller forsæt. jeg klikkede på forsæt og meddelsen forsvant et par dage.pcen funkgere også som den plejer. hvad sker der, og skal jeg hellere klikke anuler, udfør skal jeg jo nok ikke klikke, da jeg så formoder, der sker et eller andet.jeg ved godt at jeg tit er inde nogle mærkelige steder, som jeg ikke forstår et kuk af.er der en her der kan besvare mit spørgsmål bliver jeg glad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-11-08 23:12

Du skal bare ignorere det, det er lige meget om du trykker det ene eller det andet. Hvis du vil gøre noget, så kan du reparere din Windows. Men det regner jeg ikke med er nødvendigt.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 15-11-08 00:43

tja, granner, helt ignorere det kan jeg jo ikke, for for meddelsen forlanger at jeg foretager mig noget, jeg kan ikke fjerne den ved at klikke i højre øverste hjørne, men mener du at der er noget kaput i mit windows, skulle ikke undre mig, sådan som jeg har min snude alle vegne.skal jeg så måske genindstalere, o ve o skræk,så skal jeg ogrå til finde ud af det, nå men foreløbig klikker jeg på forsæt, det er da gået godt ind til videre. jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-11-08 03:00

Er din windows fuldt opdateret ? Ellers prøv at gå på windows update her http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Hvis det ikke hjælper så skulle du måske få tjekket din computer for skidt - det kan du her helt gratis
http://www.spywarefri.dk/forum/ og du bliver guidet gennem hvad du skal gøre. Eller her http://www.malwarecheck.dk/forum/

Begge steder skal du oprette dig som bruger.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-11-08 08:06

Hejsa, beklager men er du sikker på der står Windows kan ikke starte, og der ikke står maskinen kan ikke starte.
Hvis der står Windows er det en mulig software fejl, hvis der står maskinen og det kommer og går har du noget hardware som er ved at står af.
Lige meget hvad håber jeg du har lavet backup fornydeligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 09:06

Citat
windows kan ikke starte, der er ingen cd skive

Du må lige komme med den HELT præcise formulering....

Det du skriver lyder absolut IKKE som en "officiel" formulering....

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 15-11-08 18:37

nej , fomuleringen er nok ikke helt korekt, men noget i den retning,. meddelsen har nu ikke vist sig et par dage, heldigvis. det kan vel ikke ha noget at gøre med mit netkort, for det trådløse sinal svinger hele tiden, så er det godt, et øjeblik efter lavt, uden jeg har flyttet pcen. ofte kan jeg overhovedet ikke få forbindelse, uden at gå ind i menuen og enten klikke reparer eller påny finde netværk.

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 15-11-08 18:45

forresten . jeg har automatisk opdatering, så den del skulle være i orden. så har jeg også norton, hvilket jeg har ladet mig fortælle er ok + for et par dage siden kørte jeg et program som skulle fjerne grimme ting efter anbefaling fra tdc. programmet blev anbefalet også selv om man har et fast virusprogram som en ekstra sikkerhed(intet er vel helt sikkert),

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 21:05

Hvis din sikkerhed generelt er i orden skal du ikke falde for allle mulige forslag - heller ikke selvom det kommer fra din udbyder....

Du kan nemt risikere at det gør mere skade end gavn da det måske konflikter med den sikkerhed du har i forvejen...

Men kom lige med den meddelelse når du kan skrive den ORDRET..

Det kunne nemlig være du har modtaget noget opdattering der ikke kan installeres fordi du måske fra start ikke har installeret det - og så vil den have din Win-skive for at kunne køre det....

Kommentar
Fra : kolibri2o3

Dato : 15-11-08 23:28

reparere windows, er det at geninstalere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 23:34

Nej - ikke nødvændigvis....

Du kan køre en rep. af dine systemfiler
Du kan "stille" komputeren tilbage til før disse problemer opstod.

Men det bliver svært at råde videre uden at kende den NØJAGTIGE ordlyd af fejlmeddelelsen.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 500 point
Dato : 15-11-08 23:34

Nej hvis du reparerer så er du måske heldig at den ikke sletter dine filer, hvis du installerer så sletter den helt sikkert dine filer. Så lav backup af det du ikke vil miste hellere i dag end i morgen.

Godkendelse af svar
Fra : kolibri2o3

Dato : 15-11-08 23:53

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-11-08 10:58

Selv tak,