/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
lan spil
Fra : bublebee
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 14-11-08 21:54

vi har købt far cry 2 og vil spille sammen hjemme ved os - ikke online med en masse andre, men bare os selv. Men vi kan ikke lave et multiplayer game og se hinanden. Hvad mangler vi at indstille et sted ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-08 01:49

1. i har vel oprettet en offline profil
2. valgt lan
3. og der er vel ingen firewall der driller ?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 10:40

JA vi har lavet en offline prifil - har valgt lan og har slået samtlige sikkerheder fra.
Vi har endda prøvet at koble os sammen uden om routeren - heller ikke her kunne vi se hinanden. ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-08 15:46

og det er samme version af spillet i kører?
brug routeren, og noter hvilken ip i får, så kan i vælge den anden mulighed "direct connect lan" og indtaste ip på den maskine der skal være spilserver

men er det kun det spil der er problemet?
det lyder mere som en fejlopsætning af netværket
du har glemt at skrive hvilket styresystem i bruger, men hvis det er xp skal fil og udskriftdeling være aktiveret, og hvis det er vista skal i vælge privat netværk

prøv at hente denne scanner, den kan hjælpe med at checke om der er forbindelse mellem computerne
http://www.softperfect.com/products/networkscanner

start den, klik på den lille knap der hedder "ip", vælg jeres netværk og tryk start
nu burde den anden maskine dukke op, ellers er der noget galt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 16:00

vi kører på vista.....
Vi spillede far cry 1 igår og der kunne vi godt få kontakt imellem hinanden, så det er det der er underligt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-08 16:08

prøv "direct conect lan" og se om ikke der så er bid

og check nu lige at i kører samme version af spillet, hvis den enne har opdateret og den anden ikke har, så kan i ikke finde serveren

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 16:11

Hvad gør man der ved direkt connect lan ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-08 16:17

indtaster ip på den maskine der er server, så slipper i for at spillet skal søge på nettet efter spilserveren.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 16:18

og den maskine kan der også stadig spilles fra ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-08 16:23

??????

1. en maskine skal være spilserver, den kan der også godt spilles på
2. en maskine som klient, der vælges direct connect lan og ip på maskine 1 indtastes. den maskine kan der også godt spilles på

håber at det var det du mente

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-08 16:32

det var det - det prøver vi så

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 22-12-08 20:43

I skal selvfølgelig også have en lovlig version af spillet begge 2
Ellers kan det være derfor det ikke virker.