/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB Fjernbetjening?
Fra : simor
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 14-11-08 19:43

Hej, jeg har lige købt en Logitech fjernbetjening til at styre mit elektronik, men da jeg bruger en pc som mediecenter, kunne det være fedt, at kunne styre pc'en med fjernbetjeningen, som desværre ikke har Bluetooth.

Ved I om der findes en infrarød modtager, som kan sluttes til en pc via usb, således at den kan styres med en fjernbetjening?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-08 19:56

Det er jo ikke nok, at du får en infrarød modtager til PCén, der skal jo også være et program, der kan styre menuerne via den infrarøde, og det tror jeg vil være problemet.

Har selv medie center, som skal styres via en mus og tastatur.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-11-08 03:48

Du kan også købe en USB bluetooth dims.
Fordelen ved bluetooth er at du ikke behøver og have synlig kontakt. altså du kan putte en hånd foran imodsætning til ir.

Kommentar
Fra : simor

Dato : 15-11-08 14:24

Ja, okay, naturligvis skal der være en form for software med, ligesom der er til alt andet hardware man køber. Jeg har trådløst tastatur og mus, men en remote fylder ikke nær så meget. Jeg kan styre pc'en med min mobil via bluetooth, men min telefon kan ikke styre mit tv osv, og pointen er, at jeg gerne vil have alt på én fjernbetjening.

Og scootergrisen, som jeg skrev, så har min remote ikke bluetooth, så jeg kan ikke bruge de bluetooth dongles jeg har, desværre.