/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
fortynding af tyk salve?
Fra : kanduellerej
Vist : 1659 gange
50 point
Dato : 14-11-08 19:10

Hvad kan man fortynde tyk antibiotisk salve med så det bliver nemt at smører ud, uden at ødelægge antibiotikaen?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-11-08 19:11

Hej.
det ville være rart at vide hvad salven hedder ???

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 14-11-08 19:17

Nu har jeg ikke lige salven her, men mener den hedder fusidas eller fusidin.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-11-08 19:18

Hvis du fortynder salven så fortynder du jo også den medicinske effekt af midlet. Det er vist kun ved homeopatiske midler du kan det ved.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-11-08 19:18

jeg bruger fusidin og den er da ikke tyk?

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 14-11-08 19:27

ok., tykt kan jo opfattes forskelligt. Men jeg vil gerne have dens konsistens som helosans.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 14-11-08 19:34

Måske det ville hjælpe hvis salven lå i en lun stue istedetfor et koldt badeværelse.

Medmindre der er en læge eller farmacaut der lige er tilstede i aften kunne Du spørge på apoteket i morgen.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 14-11-08 19:44
Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-11-08 19:49

yes er enig med luffeA du bør spørge apoteket og ikke lave din egen lille blanding. Mange mennesker laver egen blanding eller tager ikke den dosis der står foreskrevet på recepten eller i indlægsseddel og det gør at de ikke bliver raske, så til læge eller apotek med dig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-11-08 19:58

Og måske netop den salve skal være "sej" for ikke at blive absorberet med det samme eller blive fjernet for let af tøj eller andre ting den kommer i berøring med.

Uagtet at det kan gøre ondt at fordele salven hviis det er et større område der skal smøres.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-11-08 20:15

Hvis det er Fucidin salve, du mener, kan den også fås som creme. Den er meget nemmere at smøre ud.

Ring til din læge på mandag, og hør om ikke det er en mulighed for dig

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 14-11-08 20:49

ja, men nu har jeg jo ligesom købt den.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-11-08 20:56

Hej igen,
Citat
Fucidin® indeholder:
Det virksomme stof i Fucidin® creme er:
Fusidinsyre.
De øvrige indholdsstoffer er:
Butylhydroxyanisol E320, cetylalkohol, glycerol
85 %, kaliumsorbat E202, paraffinolie, polysorbat
60, renset vand, saltsyre og hvid blød paraffin

Her kan du se hvad salven indeholder !!!
Men hvis du har fået den af din læge på recept er det IKKE tilrådeligt at fortynde den.
Du får ikke den ønskede effekt af den.
Jeg kender udemærket salven og den plejer ikke at være tyk.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-11-08 20:57

Citat
nu har jeg jo ligesom købt den

ja det har du så - og selvfølgelig ærgerligt hvis du ikke er tilfreds - men der er nok ikke andet at gøre end at få fat i en creme udgave, hvis du ikke er tilfreds med salven

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 21:25

Ikke fordi det kommer mig ved, men hvorfor hulen vil du have den fortyndet?? Har du købt en tube 2 % Fu med 15 gr. i koster den 46,65 kr. så det er vel ikke for at få "mere" ud af den, for så er du da skør.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 21:26

Fu = Fucidin og ikke Kon Fu

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 14-11-08 21:39

for bedre at kunne smører med den. Hvor mange procent der er i den husker jeg ikke. Jeg ved nu heller ikke hvad den koster, da jeg ikke har fået regningen endnu. Tror dog den koster mere end 46,65.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 21:53

Okay...så ville jeg gøre som Luffe skriver. Læg den i varmen (evt. på varmeapparatet) og når den er blevet tynd kan du nemmere smøre den ud på huden. Jeg ville ikke begynde at fortynde med noget. Du aner ikke hvordan det virker på antibioticaen i salven.

Hvis den koster mere end 46,65 kr er det Fucidin/Hydrocortison, som koster 145,10 kr - og der er ikke tilskud på noget af det.

Du kan tjekke en masse oplysninger om præparaterne her http://www.medicinpriser.dk/ Skriv Fucidin i feltet med navn og fluks kommer der pris mv. frem.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 14-11-08 22:05

ja, men jeg prøver at varme tuben op. Det er måske det smarteste så det kan blive tyndt som olie.

Jeg ved det indeholder fucidin, jeg mener dog der står fusidas på tuben.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-11-08 22:20

Citat
fusidas

Bare du ikke skal på das

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-08 22:34

Citat
fusidas

Et pseudopræparat købt i udlandet???

tror ikke man kan få det i DK

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 22:37

Der står Fusidinsyre på tuben, men handelsnavnet er Fucidin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 22:38
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-08 22:42

Citat
Der står Fusidinsyre på tuben, men handelsnavnet er Fucidin

Fusidas er et udenlandsk præparat som indeholder en smule fucidinsyre, men det fås ikke i DK.

Fucidin er receptpligtigt, og der findes her i landet ikke Substitutioner med andre navne for fucudin.....

F. creme indeholder fucidinsyre
F.salve indeholder Natriumfusidat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 22:46

Okayyyy Du ved sgi da osse alting

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 22:52

Natriumfusidit og dat...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 22:53

Lad os så høre kanduellerej ...Hvor har du købt det smuglerlort henne??? LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-08 22:55

Nåååå Nu vil jeg gå ud i cousinen og forædle noget mælk, så den ender som pandekager uden Fusiditogdat

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-11-08 04:33

Nu taler jeg ikke om direkte opvarmning da det slet ikke er sikkert at medicinen kan tåle at blive varmet hurtigt op, blot at den får stuetemperatur, som når smørret er blødt efter en time ved morgenbordet.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 15-11-08 08:13

Du kan jo risikere at du ødelægger de aktive stoffer i salven, hvis du opvarmer den, så igen der er nok ikke nogen anden udvej end på apoteket igen eller til lægen.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 15-11-08 17:04

ok, det hedder fucidin 2% 30g indeholder 20 mg natr. fusidas

Jeg prøvede at varme det op i noget varmt vand, men det dur ikke.

Salven har jeg fået af min dyrelæge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-08 12:07

Så må du ned til dyrlægen og brokke dig, for der må være noget galt med salven.....jeg bruger selv den salve når dyrene får skrammer, og har aldrig haft problemer med, at det ikke kan smøres ud.

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 23-01-09 19:35

Tak for svaret LuffeA.
Jeg lagde slaven i varmt vand. Det hjalp en smule men ikke særligt brugbart. Det var svært at få ned i pelsen alligevel.