/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ubuntu hjælp
Fra : droslerne
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 14-11-08 14:23

Kan man få ubuntu ind på sin pc uden en cd, så det virker og hvor finder man det henne.
Da mit engelsk ikke godt skal det helst være på dansk.

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 14-11-08 14:30

Citat
www.ubuntu.com/GetUbuntu/download

her kan du downloade hele programet på dansk.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-11-08 14:36

Skal man så ikke have en cd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 14:40

Uden en CD ? Er det sammen med Windows ? Så har du mulighed for at bruge WubiUbuntu: http://wubi.sourceforge.net/ den hentes og installeres som et program på computeren, og kan fjernes igen fra Tilføj/fjern prigrammer, hvis det skal være en "ren" Ubuntu installtion, så bliver det svært uden CD, men du kan bruge en anden computer til at brænde CD og oprette Ubuntu installtions usb mem. stik, din usb hukommelses stik skal være på mindst 1GB: https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick og du skal være sikker på at computeren kan starte fra usb

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 14-11-08 14:43

nej man downloader diregte fra siden,men man kan også brænde det ned på en cd og så bruge den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 14:43

Fortæl hvad du ønsker og spørg videre, eller prøv Google oversæt: http://translate.google.dk/translate_t# den kan oversætte en hel hjemmeside

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-11-08 14:47

Nu er jeg lige ved at prøve som o.v.n siger eller skriver det var en stor hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 14:49

Er det Wubi du vil prøve ?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-11-08 15:01

Ja men jeg ville gerne have hele ubuntu ind men nu er jeg ved at prøve at sætte Wubi ind
jeg sidder nu ved min datters pc mens min tager det ind på min.

Men kommer igen om en time så mange tak forløblig

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 14-11-08 15:55

Jeg har fået wubi ind nu men det forlanger et usernam samt paswood og det står ingen steder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 16:58

Bruger navn og kode ord er noget selv skal skrive, Username = Droslerne Password = XXXXXXX

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 16:59

Du skal bruge begge dele for at logge ind på Ubuntu og du skal bruge Password når du vil installere noget eller opdatere systemet

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 15-11-08 15:16

hej o.v.n.

Det gik helt af h... til, den gik i sort hele pc den skrev på skærm mangler det og det og kunne slet ikke komme ind til windows, jeg giver ikke windows skylden det er 100% mig der har lavet noget L....jeg har været nød til at formatere den, men er da villig til at prøve senere.
det værste jeg havede ikke bakup eller hvad det hedder så jeg har mistede alt, men det min egen skyld

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 15-11-08 15:33

Synd at du blev nødt til at formatere har du igen CD drev på computeren ? Du burde have spurgt her inden du formaterede, måske kunne noget være reddet, ved det ikke det blev jo ikke forsøgt

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 15-11-08 16:13

Tak for svaret o.v.n..
Tak for hjælpen jeg har hævet point, jeg vender tilbage hvis jeg må angående det samme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 16:23

Tak men desværre fik du ikke noget ud af anstrengelserne
Citat
jeg vender tilbage hvis jeg må angående det samme
jamen det er jo vi er her for