/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udsættere Carisma 1.6 GL 1996
Fra : 100241
Vist : 635 gange
215 point
Dato : 13-11-08 19:19

Udsættere kun under 2000 RPM og ved konstant hastighed.Tændrør,tændledninger,dæksel og strømfordeler er udskiftet.Motorvejskørsel ok.HJÆLP!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-08 19:25

Citat
kun under 2000 RPM

Det er næsten tomgang på min Mercer

Hvor kører du med så lave omdr.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 13-11-08 19:35

tjek din stepmotor,,det kan nøsten ikke være andet,,

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 13-11-08 19:37
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-11-08 19:42

E.vt. revne i isolator ved tændspole.
Når det er mørkt, åbne motorhjelm, sætte omdrejninger ved de omtalte omdrejningstal, og se om du kan se vildfarne gnister i motorrummet omkring de højspændte områder.
Du kan købe motorlak på spraydåse i bilistbutikker eller i Biltema, og det er en god isolator når den er tørret, hvis der er små revnedannelser på f.eks tændspolekappe. Det er kun en midlertidig hjælp.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 13-11-08 22:08

Kontroller dine vakumforbindelser. Tror ikke fejlen ligger i det elektriske, da de væsentligste ting jo er skiftet. Glipper det også, må du bide i det sure æble, og få lavet en fejlkodeudskrift.

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 13-11-08 23:09

Hvad gør en stepmotor? Tændspole er sammenbygget med strømfordeleren på denne model.

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 13-11-08 23:14

Ingen udsættere under aceleration.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-11-08 01:11

kan vist også skyldes for lavt oktantal/for høj tænding, det vil så give tændingsbanken (en knitrende lyd) under acc. Den letteste kontrol er, at give den en liter karb.sprit, da det hæver oktantallet.