/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hurtige computer
Fra : xtx
Vist : 724 gange
149 point
Dato : 13-11-08 17:21

Hej
Jeg vil meget gerne vide hvordan man får sin computer til at køre hurtigere.. jeg har en bærbar, og har hørt et lille rygte om at jeg skal have nogle flere ram i.??

mvh xtx

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-11-08 17:31

Det vil da helt sikkert gavne...

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-11-08 17:32

Ja, hvis du ikke har nok ram i, vil den komme til at arbejde hurtuger ved at montere mere ram i den.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 13-11-08 17:37

og hvordan gør man så det??

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-11-08 17:54

Du skal skilde PC af, og se om der er ledig blads til flere rammonduler, hvis ikke skal du afmomtere dem der sidder i og montere nogle der er større, men inden du gar igang skal du lige vide hvilken ram din pc bruger og hvad den kan håndtere af størrelse og hastighed.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-11-08 18:00

Vend computer om.
På midten af computer er en plastikklap med en skrue.
Skrue skuren ud.
Fjern plastikklappen.
Tag ram blokkende ud... der er typisk 2 ram blokke.
Tag dem ned i computer butikken og sig du vil have mere ram i din computer og vis dem.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 13-11-08 18:37

og hvis de ikke fatter det "så skyd dem"

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 149 point
Dato : 14-11-08 01:00

Du behøver ikke åbne computeren for at finde ud af om der er plads til flere RAM blokke, du kan køre Crusials online scanner, den finder ud af hvad der er i computeren og giver forslag om hvad du kan udvide med: http://www.crucial.com/systemscanner/index.asp
Tro nu ikke at flere RAM er en mirakkelkur, det er kun hvis du mangler RAM at computeren bliver hurtigere, det er nemlig CPU som bestemmer farten, en grundig oprydning på din computer kan give større hurtighed end at udvide hukommelsen

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 14-11-08 14:01

Tak for svaret o.v.n.. Du har ret, måske skulle jeg liige prøve at formatere før jeg roder mig ud i noget med nogle flere ram..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 14:13

God ide, men mindre kan gøre det, har du undersøgt hvor mange RAM din computer understøtter ?