/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
overkogningssikring
Fra : pylleb
Vist : 1359 gange
35 point
Dato : 13-11-08 17:13

Har spurgt to forskellige vvs mænd og fik to forskellige svar............kan du mon hjælpe med det helt rigtige svar..?

Ventil på oliefyret - skal den være lukket til - eller skal den stå åben......?
Den ene siger den skal være lukket - den anden siger den skal være åben......?

Synes blot den taber lidt tryk - når den står åben...?

Dejligt med et svar.........

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-11-08 17:15

hvad er det lige for en ventil vi snakker om.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 13-11-08 17:18

Jamen.......hedder den ikke som jeg skrev i overskriften, en overkogningsventil eller overtryksventil......? sidder øverst på fyret.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-11-08 17:46

En sikkerhedsventil til et lukket anlæg kan du ikke selv åbne /lukke for, det er en ventil der åbner hvis trykket på anlæget bliver for stort, åbner ved et tryk på 2,5 bar.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 13-11-08 17:55

Hm............der sidder to ventiler på fyret, måske den ene er en overkogningsventil - den anden en automatisk udlufter........bliver lige i tvivl nu,men den jeg taler om sidder der en lille sort skrue på - beregnet til at skrue og lukke på, jeg er lige klog nu - eller rettere - ved ikke om den skal være lukket......*SSS*

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-08 19:36

Der er ikke overkogssikring på et fyr. Der er noget du har misforstået.

Tror du ikke nærmere det er kedlen, som har en overtemperatursikring.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 13-11-08 21:22

Øhm......det er nok denne automatiske udluftnings ventil , jeg mener

Skal den automatiske udlufter ventil være lukket eller åben............???

Undskyld jeg roder lidt meget rundt i det..............

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 14-11-08 07:32

skal selvfølgelig være åben , hvordan skulle den ellers automatisk lukke luften ud

funktionen i en sådan er følgende :

når der skulle dannes luft i kedeltoppen åbner en ventil via en svømmer som lukker igen når anlægget igen påfyldes med vand

ventilenhætten skal derfor altid stå åben

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 14-11-08 15:30

Hejsa

Også det jeg selv kom frem til, men lidt underligt der var to forskellige meninger fra to forskellige vvs mænd......? ..... ser