/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PLEACE hjælp - har selv prøvet
Fra : cathmilla
Vist : 590 gange
40 point
Dato : 13-11-08 13:07

Hej med jer!
Jeg sidder på 6 dagen nu med en opgave i Excel, som driller rigtig meget. Jeg har selv snart prøvet mange løsninger. Det jeg skal bruge en formel til er:
Jeg har et dokument med flere ark i.
I ark 1 har jeg nogle oplysninger som bliver ændret. Det er nogle navne.
Jeg vil når jeg skriver et navn (eks. cathmilla)i celle L9 vil jeg have at den i celle M9 skriver det som passer til.
Der er lavet et ark 2, hvor alle navnene er skrevet én gang og udfor dem, står der nogle numre. Det er de numre som jeg vil have hentet hen til celle M9.
I ark 2 er det sat op så navnene står i kolonne J og fra række 2 - 22 + numrene står i kolonne K fra række 2 - 22.

Jeg har ikke så mange point at give ud, men vil genre give de få jeg har, til den som kan hjælpe mig med dette problem, for jeg har som sagt siddet med det i 6 dage nu og jeg bliver snart gråhåret.

cathmilla

Accepteret svar
Fra : winetaster

Modtaget 30 point
Dato : 13-11-08 13:41

Tryk på tasten F1 og læs om LOPSLAG()
eller VLOOKUP()
hvis du har den engelske version.

Mvh W.

Godkendelse af svar
Fra : cathmilla

Dato : 13-11-08 13:58

Tak for dit svar, men det er ikke rigtig et jeg kunne bruge til noget, da jeg har brugt 6 dage også på LOPSLAG og VOPSLAG.
VLOOKUP kender den slet ikke noget til, så det får jeg svært ved at bruge.
Den største hjælp man kan give mig en en formel som virker - og med det mener jeg at man skriver præcist hvad jeg skal skrive i Excel og så virker det bare

Kommentar
Fra : Katrine32

Dato : 07-01-09 13:52

Du skal i Ark 2 flytte J-kolonnen til A-kolonnen
Det har L-opslag det bedst med - altså, at opslagsfeltet findes i kolonne A og at A-kolonnen er sorteret i stigende orden

=LOPSLAG(L9;Ark2!A2:C4;2;FALSK)
Ark2!A2:C4 er blot eksempel på det område der skal ledes i på ark 2, for at finde værdien -
ret den selv til