/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gramofon med Jord eller hvad
Fra : Qualiman
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 13-11-08 12:16

Jeg har en ældre gramofon Sanyo TP 1012UM med Normale rød og hvis jacks - men så er der også en Jord??
På mit gamle anlæg var der er skrue hvor denne ledning skulle sættes fast og alting virkede perfekt!

Nu kan jeg ikke høre en fis på anlægget (bose) hvad gør jeg kan man sætte den her ledning på et eller andet sted eller skal lortet klippes af eller ..... ?

Jeg købte en Numark men er ikke tilfreds med lyd i forhold til den gamle gramofon, den fungerer med bose anlægget, men lyden er ret lav - så man må skrue rimeligt op > det skal man så lige huske når man slår om til CD radio tv eller andet

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 13-11-08 12:22

Sanyo'en skal antagelig have en Riaa forforstærker. Har Bose anlægget det?

Jord (eller korrekt) stellen er kan du normalt have sammen med stellen i phonostikket.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-08 12:22

Numark'en er antagelig med indbygget Riaa, ikk?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 13-11-08 12:24

Du mangler en RIAA forstærker. Den svage lyd skyldes ikke at stelledningen ikke er monteret, men at nyere anlæg ikke har en grammofonindgang.
Du kan købe en løs RIAA forstærker til at sætte mellem grammofonen og Boseanlægget.
De findes i mange udgaver og du kan få dem i diverse netbutikker.
Stelledningen klemmer du ind under uderringen på det ene stik hvis der er brum.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-11-08 12:28

Nemlig Fotowig..................

Nulret med noget godt anlæg for nyligt?

Besøgte en kunde i går. Han havde en af de gamle Scandyna recievere stående SUUUUUUUUUK, kan du huske dem?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 13-11-08 13:02

Ja, du kom mig jo i forkøbet med det rigtige svar. Men det er jo hvad man kan forvente fra den kant
Ellers får jeg ikke rodet så meget. Er stadig MEGET glad for den Luxman R-1070, jeg klunsede for et års tid siden.
Jeg roder med lidt pick-upper. Det er temmelig svært at finde noget der kan være i skallen til en EMT, og det er en non-standard kobling
Så den er dømt ude i øjeblikket. Godt man kan smutte på loftet og vælge en anden vinylhøvl
Og selvfølgelig kan jeg huke Scandyna. Det var jo noget af det første "tunge grej" der kom.

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 13-11-08 13:53

Tak for svaret 3773.