/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
ZyXEL 100IH vil ikke kommunikere
Fra : eschultz
Vist : 580 gange
380 point
Dato : 12-10-01 20:32

Er der nogen der har en løsning, ZyXEL har ikke, de siger send den ind til os, og betal.

PWR lampen lyser
TST lampen blinker
LAN lampen lyser og blinker
AT command giver OK

Når jeg starter min Zyxel 100IH får jeg følgende:
Boot module version : P42D. Built at Tue Apr 14 1998
Testing and clearind DRAM

Press Any key to enter debug Mode within 3 seconds.
........................................................................
.................................
Invalid RAS adress.

I debug mode tastes atur3:

Now erase flash Rom for uploading ...
Starting XMODEM upload.......

Når jeg uploader den nye "rom file" stopper processen ved Packet66 -
51% af filen.

Hvis jeg i debug mode taster atur får jeg følgende:
Now erase flash Rom for uploading ...
**ERROR** PLEASE WAIT FOR NEXT TRY.....
osv. osv.osv.

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 16-10-01 17:25

Tak for hjælpen BASSSES
Det var et par interessante indlæg, men de hjælper desværre ikke til at løse mit aktuelle problem.

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 23-10-01 20:34

Hej Brian
En virkelig god side med meget spændende, men mit problem er: Hvorfor kan jeg ikke uploade en ny flash fil til min Zyxel, findes der en mulighed for at lave en totalsletning af flash rommen, der er jo problemer med upload af begge filer, i det ene tilfælde sletter den men vil ikke uploade, i det andet vil den slet ikke slette.

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 23-10-01 23:37

Ja Brian du har så evig ret,
Det der står på ZyXELs side har jeg prøvet, jeg har også snakket med dem på supporten, de siger "bare send den til os", hvis vi kan uploade firmwaren koster det 500kr. hvis ikke kasserer vi den bare, det synes jeg er lidt lausy.
Jeg har siddet i flere dage og bikset med den, men det kunne være jeg skulle starte forfra igen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-01 00:41

hov jeg glemte at sende det her link med også,det kan du jo bruge hvis den anden ikke virker(griner meget stille)
http://www.etrn.dk/router.html
ok held og lykke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-01 01:20

Hej igen ja det er alså mig igen,er du ved at være træt af mig,men her er en side godt nok på svensk,der bare har det hele,lidt nede på siden kan du hente alle zyxels produkter blantandet firmvaren,og et stykke længere nede kan du hente den seneste Flash ware
http://w1.857.telia.com/~u85704001/docs/isdn42se.html
så nu håber jeg du har alle mugligheder for at løse dit proplem-hvis det ikke lykkes på dansk så må man jo prøve på svensk. Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 24-10-01 08:06

Hej.

Her kan du Downloade forskelligt Firmware samt update til dit Zyxel 11iH
ftp://ftp.zyxel.dk/public/prestige/p100ih/
Håber virkelig du snart må få løst dette irriterende problem.

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 24-10-01 08:08

PS
Rettelse : 100IH

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 24-10-01 13:34

Der var en del at hente, nu har jeg hentet det hele, så er det bare at gennemprøve det, men foreløbig tak til jer begge
Ejvind

http://www.verdensnavle.dk

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 05-11-01 17:37

Jeg har opgivet, og afleveret skidtet i containeren på genbrugsstationen.
Tak til dem der prøvede at hjælpe.
Ejvind
http://www.verdensnavle.dk

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 01-12-01 02:54

Hej fikke
Det er faktisk gået op for mig, derfor har jeg kasseret skidtet.
Men jeg er nysgerrig, kan man selv skifte bios, og hvor kan man købe en ny?
du skriver købe en ny, er det en ny zyxel eller en ny bios

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 02-01-02 18:10

du kan ikke skifte bios, du kan kun opdatere den, biosen følger med i bundkortet

Kommentar
Fra : hogon

Dato : 05-01-02 16:33

Hej,

Hvilke AT commandoer bruger du til at oploade din firmware med ??
Du skal bruge.
AtUR3 = rom file
ATUR = Bin filen.

den fejl du for Invalid RAS adress. Det er din BIN file der ikke bliver accepteret. Hvilken firmware version prøver du at uploade ??
Det der er vigtigt er den firmeare version du har ikke er tysk men Engelsk. den skal hedde. 100ihpe.zip her er linket til firmwaren direkte.
ftp://ftp.europe.zyxel.com/public/prestige/p100ih/firmware/Europe/2.41(G.02)/

Jeg har også fundet en side der hedder www.askmother.dyndns.org den omhandler godt nok kun zyxels Zywall 10 men der en Guide der forklare hvordan du oploader firmware til routeren. Man kan også bruge FTP. men alt det står på siden.

Kommentar
Fra : eschultz

Dato : 19-01-02 18:05

Jeg har opgivet, og afleveret skidtet i containeren på genbrugsstationen.
Tak til dem der prøvede at hjælpe.

EMNET ER HERMED LUKKET

Accepteret svar
Fra : Sussi

Modtaget 380 point
Dato : 18-04-02 05:11

Emnet lukket

Godkendelse af svar
Fra : eschultz

Dato : 18-04-02 05:16

Tak for svaret Sussi.