/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
G-mail
Fra : Line99
Vist : 706 gange
50 point
Dato : 12-11-08 22:19

Jeg har hørt, at Google snager også i g-mails - mon det kan passe? Hvilken mail er så bedre at have hvis det altså passer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-11-08 22:20

Ja de snager og sladrer

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-11-08 22:22

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-11-08 22:23

Opret en mailadresse enten i Outlook eller Outlook Express /Windows mail i Windows Vista - du kunne jo også prøve Hotmail.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 22:31

HELE internettet SLADRER OG SNAGER....

Så vil du være helt sikker skal du ikke gå på nettet - det "gammeldags" postbud findes stadig

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-11-08 22:34

Snart bliver frimærker selvklæbende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 22:41

Ja - det sælger flere frimærker da man nu skal passe på HVOR man gemmer dem - eller sende hele den frankerede skrivebordsskuffe...

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-11-08 22:48

Dem der samler frimærker, mon de kommer til at kunne dampe dem af eller..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-08 22:54

Den mest sikre e-mail server, er hvis du opretter en server hjemme. Men stadig kan mails opsnappes på vej rundt på internettet.
USA sniffer en lang række mailserveres trafik, hvor de søger i mailene, efter bestemte ord, af sikkerhedsmessige grunde, som de påstår.
Der er intet der er 100%, heller ikke snegleposten.

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-08 23:07

hej line..

Lige et svar på dit side spørgsmål:

Citat
Dem der samler frimærker, mon de kommer til at kunne dampe dem af eller..

Citat
Frimærkesamlere behøver ikke frygte for, at det er slut med at dampe et særligt frimærke af konvolutten, når de bliver selvklæbende.

"De selvklæbende frimærker er trykt på et specielt papir, der er opbygget af mange lag. Derfor reagerer det ligesom et traditionelt frimærke, når det lægges i vand. Limen opløses og frimærket kan tages af," fortæller frimærkechef Lene Reipurt.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-11-08 23:12

Det var da betryggende dét med frimærkerne - man kunne frygte at de kom til at ligne de fedtpletter som gammelt tape efterlader

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-11-08 23:13

Severino hvad består en hjemmeserver af?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-11-08 23:36

Jeg har selv søgt lidt, det er nok noget som dette som jeg har hørt om:

http://www.nettips.dk/p1363.asp
"(..) Med andre ord: en robot gennemlæser de mails, der skrives og sendes og herefter vil robotten automatisk indsætte reklamer, der er relevante for brevets ordlyd. Forestil at jeg sender dig en mail, der fortæller dig om vores fantastiske oplevelser i Schwarzwald i sommerferien..."

http://www.comon.dk/forum/google.snager.i.dine.dokumenter_47848.html
" (..)Google snager i dine dokumenter
- det er i hvert fald vigtigt at forstå, at når filerne overføres til Google falder de ind under Amerikansk lovgivning. Personligt ville jeg ikke bryde mig om det .."

http://www.computerworld.dk/art/38931?a=rss&i=0
" (..) Følsomme oplysninger lækkes via Google Calendar
Søgeværktøj fra Google gør det muligt at finde virksomhedsfølsomme oplysninger på Google Calendar. Det er første skridt for en industrispion vurderer sikkerhedsekspert. .."

NÅÅÅ, men den ene er måske ikke bedre end den anden?!?! Jeg lader den lige stå til i morgen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-11-08 01:09

Hvem har fortalt at de snager ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-08 01:10

Jovist snager Google om de snager mere end andre, det er jeg ikke i stand til at afgøre, men helt grundlæggende er jeg Google hader og bruger selvfølgelig ikke deres tjenester
Øhh der er lige Google Earth, den var for spændende, selv om der stod Google på den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-08 01:14

Google, Yahoo, Hotmail og andre som stiller tjenester "gratis" til rådighed, skal jo have deres udgifter dækket, det får de så både ved reklamer på de gratis sider og ved at undersøge dine internetvaner, så kan de sende målrettet reklame til dig som det så fromt lyder

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 13-11-08 05:53

Det er lige meget hvad du bruger, også outlook. Der er kopi af alt et eller andet sted på nettet.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 13-11-08 08:11

Hvordan med Iron efter Tyskerne har haft fat i den? den maser ikke så meget på min disk som da Google kom med den første gang.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-11-08 09:54

Hørt go hørt
-- det er måske mere noget med at samfund efterhånden er blvet så avanceret at man næsten skal være professor i alle emner for at kunne hænge med

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-11-08 11:20

Der er nok noget om snakken - men den ene er nok ikke bedre end den anden , og det er sikkert mange reklame interesser indblandet!

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 13-11-08 11:23

Tak for svaret piratfizken86.

Det er jeg faktisk glad for at få at vide.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 13-11-08 11:24

Reklamer er der våben imod explore7pro og ABP til ræven

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 13-11-08 11:26

har det svar noget med sp. at gøre?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-11-08 12:12

Jammmmen der er åbenbart flere spørgsmål end der umiddelbart (måske??) kan besvares - der må godt diskuteres videre Jeg troede lidt at det var slut

Selv har jeg lige fundet denne: http://www.pcworld.dk/download/36/1661

Og nej, det har vel heller ikke direkte med spørgsmålet at gøre!

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-11-08 12:15

,,,,,,,og så prøver jeg at finde ud af hvad en mailserver er !!

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=mailserver&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning

,,,,,,,og ud fra denne: http://www.pcworld.dk/download/51/827 kan jeg se at det måske er et program??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-08 13:00

Du ved sikkert godt hvad en server er
Citat
netkomponent der består af en computer som på forlangende yder en service til andre computere, typisk via et datanet
datanet kan erstattes af internet, en mailserver er kort fortalt en computer der er programmeret til at service post for andre computere, hvis du har din egen mailserver på din egen computer så sendes e-mail til din computer og du sender selv fra samme computers server, med Gmail som spørgsmålet startede med, så står mailserveren i USA (vistnok ikke helt sikker) og ud over reklamer på siderne, kan Google teoretisk læse dine mails eller måske nøjes med at søge på ord eller sætninger i dine mails, hvad de bruger disse oplysninger? Måske til at udvikle nye reklamer der jo penge i skidtet.
Stikord
Server = en computer som servicerer andre computere
Mailserver = en computer som tager sig af mails og fordeler dem ud de rigtige modtagere, en mailserver er en slags posthus for elektronisk post

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-11-08 18:00

O.V.N og Severino for den sag skyld,

Skal jeg forstå det på den måde at hvis jeg kobler computer nr. to til computer nr. et, så kan jeg sætte nr. to til at være en maskine, der sender og eller gemmer mails (ja, hvad er det lige den gør?). Kan man så slippe for at fx. have mail hos Google, Yahoo, Hotmail og andre som stiller tjenester "gratis" til rådighed.

Rundt regnet, hvor meget skal der til for at lave egen mailserver ?