/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kassekredit i fremmed mønt
Fra : lemax
Vist : 628 gange
500 point
Dato : 12-11-08 21:24

Jeg ønsker at omlægge min kassekedit til schweiserfranc(chf).Jeg har talt med min bank og er stødt på dette "problem" at de sagtens kan oplyse rentesatsen ,men når jeg spørger ind til denne ,kan de ikke oplyse, hvor og hvordan man er fundet frem til denne. Jeg er oplyst, at kreditten forrentes med en variabel rente svarende til bankens "cost of founds" med et tillæg på 2,40%.
Mit spørgsmål går på ,-om jeg reelt har en kinamands chance for at vide, om jeg betaler den rigtige rente ? hvad er chf renten ? hvor kan man se den ? hvad betyder "cots of founds"? og er der konkurrence på dette produkt, bankerne imellem ?
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-08 23:30

Ring til den udenlandske bank og spørg hvad renten er.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-11-08 02:54

Konkurrence mellem bankerne.....glem det.

Selv om der kan være små udsving i renter og service.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-08 09:17

Det kunne være interessant at vide HVORFOR du mener en kassekredit i fremmed valuta skulle være en fordel samt HVAD den skal bruges til

Jeg kunne umiddelbart komme i tanke om flere løsninger der kunne være billigere, men det kommer jo an på hvad formålet er...

Vi har selv kontoer i euro og dollar - men det er til ganske bestemte formål...

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 21-11-08 21:16

Lån i Chf sker jo til lavere rente og det drejer sig om omkonvertering af et eksisterende lån og ikke et nyt lån.I Chf sælger du jo Chf til pt.kurs og på længere sigt kan du indfrie lånet og køber Chf til en evt.lavere kurs.Deraf en valutakursgevinst oveni !
Finanskrisen har gjort Chf. til "sikker havn" (VALUTAKURSEN ER STEGET)så derfor mener jeg det er fornuftigt at omlægge nu.Pt.har Schweis også nedsat renten med 1 % .Det er jo modsat dk.nationalbanken
Min tvivl drejer sig stadigvæk om ovennævnte spørgsmål da jeg mistænker banken for ikke at lade denne rentenedsættelse , -komme kunden tilgode!
Er der nogle af jer der har erfaring med denne lånetype ?