/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hyperlinks
Fra : pepper61
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 12-11-08 18:39

Hej  Vil gerne vide hvordan man laver links og indsætter f.eks. i works eller i mail. Har forsøgt at kopiere og indsætte,men linket virker ikke.
På forhånd tak. M.V.H. Pepper

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-11-08 18:42

http://www.kandu.dk/spg128578.aspx
sådan. Du laver linien blå .Trykker på ctrl c indsætter med ctrl v

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-08 18:46

Hvis du sætter links ind i Word, så bliver de ikke blå før du har trykket på enter, og hvis du sætter links ind her, så bliver de ikke blå før du trykker send.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 19:17

Blot husk...

IKKE noget med punktummer eller kommaer eller anden tegnsætning EFTER eller FØR link...

Mindst 1 mellemrum...

www.kandu.dk, det virker ikke
www.kandu.dk det virker

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 12-11-08 19:19

Har førsøgt mig,men kan ikke få det til at virke. Linkset bli´r godt nok blåt, men jeg kommer ikke videre når jeg trykker på det

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-08 19:22

Når det bliver blåt ...trykker du på ctrl tasten og c så går du over hvor det skal sættes ind og trykker bare crtl tasten og v.
Prøv nu bare

Kommentar
Fra : pepper61

Dato : 12-11-08 19:47

Ja, hvor svært kan det være......  Skal jo bare også trykke på Ctrl for at åbne linkset, så virker lortet jo.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-11-08 20:26

Bravo ja det er ikke så svært men det er der ikke noget der er når man kan .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-08 22:25

Citat
Har førsøgt mig,men kan ikke få det til at virke. Linkset bli´r godt nok blåt, men jeg kommer ikke videre når jeg trykker på det
... jo når mailen er sendt etc

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-11-08 01:14

Nogen gange kan man bare skrive linket også lavet programmet det selv om til et link man kan klikke på.

http://www.youtube.com

Ellers kan du skrive <a href="http://www.youtube.com>Youtube i e-mails.
Det kræver så bare at den som åbner e-mailen vælger at vise det som HTML.

Godkendelse af svar
Fra : pepper61

Dato : 13-11-08 12:55

Tak for svaret piaskov. Manglede lige at få at vide at der også skulle trykke ctrl sammen med linket - men det fandt jeg da ud af.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-11-08 14:04

Ok det var en svipser . Undskyld men bare det virker nu