/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
firewall til Vista
Fra : ara
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 12-11-08 17:06

Hej.

Min nabo har en bærbar med Vista.

Hans problem er at der er installeret en firewall der hedder
avast. Den virker ikke rigtig.

Så prøvede vi at installere Zonealarm, men fik den ikke til at virke.

Hvilken firewall vil i anbefale til Vista.

Den skal "passe" sig selv, da han ikke er nogen haj til pc.

mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-08 17:07

Jeg gruger den indbyggede og har endnu iike hafr noget at indvende imod det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-08 17:08

bla bla stavefejl

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 12-11-08 17:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 17:36

Avast er et antivirusprogram og IKKE hans firewall....

Vista har sin egen.... (pr automatik)....

Så den burde allerede være funktionel - ellers skal Vista nok fortælle han det

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 12-11-08 17:38

Jeg vil også anbefale Comodo som Fijala linker til.

Windows Firewall er den nemmeste at slippe uden om af alle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 17:44

Citat
Windows Firewall er den nemmeste at slippe uden om af alle

Nej - den er faktisk UMULIG at slippe udenom hvis du Windows - den er indbygget

Men den kan deaktiveres

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-08 01:48

Den indbyggede firewall i Vista er slet ikke så dårlig endda, den er faktisk god, her kan du læse om gratis sikkerheds pakke til Vista: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949 der er ikke forslag om andre firewall end den som er indbygget.
Comodo firewall er god, men du kan ikke hente den alene hos Comodo, de tilbyder kun deres gratis samlede pakke med antivirus også, men Comodo firewallen kan vist nok hentes alene andre steder

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 13-11-08 06:57

Citat
Men den kan deaktiveres

Rigtigt, men gør man det, så popper der en advarsel op,
men bliver hængende i procceslinjen, den kan man lukke.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-11-08 16:41

Tak for svaret Fijala.