/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital Camera fra FAKTA
Fra : Avant85
Vist : 419 gange
40 point
Dato : 20-03-03 19:50

Er der nogen, som har erfaring med CF-card til 1.3 Mega Pixel Digital Camera with 2x Digital Zoom. Det er købt i FAKTA, og jeg vil gerne vide om det er værd at købe sådan et Compact Flash card

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-03-03 23:55

Du skriver Cameraet er købt i Fakta, men ellers ikke noget om hvor - eller hvad for et mærke du taler om med CF card, men jeg tror roligt du kan købe det. CF card er jo "bare" ram, altså hukommelse til at gemme billederne, der er ikke nogen væsentlig forskel på dem og de påvirker påingen måde dit Camera. Bare køb mindst et 32MB CF card, med et 1,3M pixel Camera kommer du langt med 32 MB... men selvfølgelig længere med et på 64MB

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 21-03-03 09:29

Jeg har fået det i fødselsdagsgave, så jeg ved kun, at det er købt i Fakta. Der står DIGITEC Digital Camera på embalagen, så hvis det er mærket så OK. Jeg har forsøgt at søge på det "navn" DIGITEC, men uden resultat. Ved du "lillemig", hvor jeg kan købe sådan et kort og hvad det koster?

Kommentar
Fra : 73_Frags

Dato : 21-03-03 11:24

Hej Avant85. Du kan købe sådan et kort i næsten alle fotoforetninger. Tag evt. dit camera med der hen, så er du sikker på at få det rigtige. Jeg har selv lige købt et kort på 128 mb. Det kostede omkring 600 kr. Så mon ikke et kort på 32 mb koster en 2-300 kr. Men jeg vil ikke hænges op på det.
Men det er helt klart en god investering. Man kan jo tage mange flere billeder, end man kan med det 8mb kort som der som regel følger med.

Mvh Frags

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 21-03-03 13:10

Her er et link: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1704727891
Dit er garanteret type 1 Flash card og var det ikke 160kr et 32 MB kostede? Altid lidt dyrere lokalt. Tænk dig lidt om inden du bestemmer størrelsen! Jeg vil tro du med dit camera vil kunne tage - rigtig MANGE billeder med et 32MB card, når du så yderligere har det der fulgte med er du godt garderet. Køber du 128MB card vil du sikkert kunne tage 6 - 800 billeder, men er det ikke til grin i praksis? Men det står uden tvivl din manual hvor mange billeder du kan tage med de enkelte str. på CF-cards i de forskellige omløsninger.
PS.: Forskellen på type I og type II er kun at type II er lidt tykkere, men det er sjældent de mindre Cameraer kan tage andet end type I og selve CF card er ellers helt OK, bare sørg for kan det tage type II (hvis du vælger det? Men så kan det OGSÅ tage type I, så det er det sikreste valg!

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 40 point
Dato : 21-03-03 13:47

Jeg har ikke kunnet finde dit Camera, men:
Med et 32MB card vil du kunne tage ca. 40 billeder i den højeste kvalitet! Og du kan regne med det stort set følges ad, så et 64MB card er ca. = 80 billeder osv.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 21-03-03 15:05

Tak for svaret lillemig.