/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook - Office2000
Fra : toyota34
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 11-11-08 19:28

Jeg har netop modtaget min nye Dell Vista PC og har istedet for Works installeret Office 2000 - fint nok, men opdager nu at der kun er Outlook og ikke Outlook express som på min gamle XP PC.
Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg fik Outlook express på min gamle XP - er det ikke en del af Office pakken?

Hvordan får jeg efterfølgende mine gamle mails over på den nye PC - jeg har fundet kataloget under dokument, settings etc. med alle mailkatalogerne, men kan jeg bare kopiere dem over på den nye maskine via min eksterne harddisk? Hvad med adresser, hvor ligger de?
Jeg er i dyb krise hvis jeg ikke kan få mine gamle mails med over
Håber endnu en gang på super hjælp fra jer derude.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-08 19:42

Outlook Express har ikke noget at gøre med Office, den er indbygget i Windows XP og 98, i Vista hedder den Windows mail og ligner meget Outlook Express

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-08 19:43

Du kan IKKE installere Outlook Express på Vista....

Den hedder Windows Mail - men er meget lig Express

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-08 19:44

Og hvorfor slette Works...

Den kan udmærket være på maskinen sammen med Office - de snakker sågar sammen

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 11-11-08 19:50

Brug Windows overførsel.(søg evt. i søgefeltet) og du kan nemt og ligetil få alle dine mails og kontaktpersoner osv. med over på den nye maskine
wibbi

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-08 19:54

Her kan du se hvordan du importerer dine mails fra Express til Windows Mail..

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/53e5df86-5ffb-43cf-a0c8-164e3fe7994f1030.mspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-08 19:54

Outlook Express bruger DBX filer dem kan du sagtens Importere i Windows mail, også adresse kartteket kan først eksporteres og senere importeres i Windows mail

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-08 20:37

Nu er der ikke noget at være ked af . Outlook er et bedre program end outlook expres. Og sikkert også bedre end vistas indbyggede mail.

Du kan sagtens importere dine gamle mail i outlook.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 12-11-08 16:31

transor - hvordan får jeg dem fra Outlook express til Outlook - som jeg forstår har de ikke samme filformat . dbx?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 16:42
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 12-11-08 17:20

Jeg må gentage mig selv: Brug "Windows overførsel".(søg evt. i søgefeltet) og du kan nemt og ligetil få alle dine mails og kontaktpersoner osv. med over på den nye maskine. Så går det helt automatisk og du behøver ikke bekymre dig om filformater osv
wibbi

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 19-11-08 19:26

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 19:27

Selv tak....