/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændring af navn til flytbar di
Fra : k_m_s
Vist : 816 gange
200 point
Dato : 11-11-08 18:38

Godaften alle

Jeg har sat en intern card reader i pcen. De forskellige kort læsere hedder nu Flytbar disk (E:) Flytbar disk (F:) o.s.v

Ligeså sætter jeg nogle gange en usb stik i pcen, den får jo så det først ledige bogstav og "flytbar disk"

Kan jeg ikke uden problemer ændre navnet (flytbar disk) f.eks. til "SD Card (E:) selvfølgelig uden at ændre drev bogstavet?

og med hensyn til usb stiken, kan jeg ikke ændre navnet "og ikke bogstavet". OG vil stiken så få det samme navn næste gang jeg sætter den i?

Ha en god aften

Kim

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 11-11-08 18:47

Jo - gå du bare igang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-08 18:50

Sticken skal navngives på selve sticken.... (som du gør med en cd/dvd)

Den optræder jo ikke i herakiet FØR den er sat i....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-08 18:53

Dvs.

Du kan godt navngive den NÅR den er i... (i stifinder)

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-11-08 19:02

Dobbeltklik på Denne computer - Højreklik på det flytbare medie du vil omdøbe - tryk på Omdøb - skriv så det navn du vil bruge - tryk Ok

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-08 19:20

Jeg har navngivet mine CD og DVD drev X og Y, så kan jeg altid finde dem. Tag et bogstav efter ABCDEFGHIJKLMN, så kommer de stationære ting ikke i konflikt med dem du sætter til.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 11-11-08 20:55

Tak for svaret refi.
Ja det gik jo glat. Meget rart lige at høre man ikke er den eneste der mener noget kan lade sig gøre på en pc.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : refi