/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Slørhale, Gubbi, sugemalle og?
Fra : SaraNadia
Vist : 1476 gange
20 point
Dato : 11-11-08 16:28

Nu er vi her i vores hus rimelig uerfarne med hensyn til akvarium og fisk. Men det forholder sig sådan at lige p.t indeholder akvariet 6 gubbier( 2 hanner - 4 hunner) 2 xl slørhaler(han-hun) og 3 sugemaller.

Da vores erfaring ikke er stor, vil vi gerne vide hvilke slags andre fisk I kan anbefale at vi køber når vi allerede har gubbi, slørhalle og sugemalle i det samme akvarium? Og desuden ikke har en stor erfaring med akariefisk

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-08 16:38

3 sugemaller er meget, med mindre du har et meget stort akvarium.

Slørhaler er koldtvandsfisk, medens de andre er tropiske. Det er en dårlig blanding.

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 11-11-08 16:49

Hvis at de tre sugemaller ikke er mere end 6-7 cm lange - er det så mange?

Accepteret svar
Fra : maxikurt

Modtaget 30 point
Dato : 11-11-08 16:52

vil være rart at vide hvor stort akvarium vi snakker om

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 11-11-08 16:56

70 x 40 ca. kan ikke huske hvor mange liter akariumet er - men har da målene, hvis at det kan hjælpe.

Godkendelse af svar
Fra : SaraNadia

Dato : 11-11-08 16:57

Tak for svaret maxikurt.

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 11-11-08 16:58

Hov nu rodede jeg mig ud i noget jeg ikke ved hvad er - så mit tak til dig. ja det var ikke meningen endnu :)

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 11-11-08 17:06

jeps det kan jeg se

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 11-11-08 17:26

Akvariet rummer 250 liter.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 11-11-08 17:51

har selv en 5-6 maller i mine 250 L ved ikke lige hvad du sku sætte sammen kender ikke noget til slørhaler men har før haft black molly og gubbi samt platy til at gå sammen uden problemer fik bare aldrig yngel mens de var blandet