/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
CopyRight!!!??
Fra : StillNoGood
Vist : 425 gange
80 point
Dato : 20-03-03 16:48

Hmm.. Jeg har lige købt mig en cd med Lilholt og vil nu gerne lave en kopi ud til bilen (for ikke at ødelægge den org.) men det kan man ikke bare sådan lige... Der er jo Kopierings sikring på..... Er der nogen der ved hvordan man kommer uden om det?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-03-03 16:56

Hejsa

Man må ikke tagebackup at sine cdér hvis de er kopi sikret.. men jeg ved ikke rigtig om den vilde holde i retten…

Har du prøvet med clonecd… http://www.elby.ch/english/products/clone_cd/

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 20-03-03 16:59

ja eller prøv og sæt dit spørgsmål ind i "Software" så får du nok mere respons

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 20-03-03 17:01

Jaaa Okay... nok ikke lige den helt rigtige kategori... Sorry, jeg sov lige lidt der.....

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-03-03 17:02

Ellers ville jeg nok have anbefalet alcohol120 som et brænder program som kan klare alt (vil jeg påstå)

men jeg har hørt at der er mage der kommer i trivl om hvordan de skal brænde en given cd.. da den kan et helt hav af formater... hvis du har mod til det kan du hente en prøveversion på
http://www.alcohol-software.com/?aff=206&banner=T

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 20-03-03 17:03

LOL.. ja det gør ikke mig noget..

Der har bare været så meget snak om spørgsmål i de forkerte kategorier

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-03-03 17:18

Hovsa det står her at man ikke må Bryde en kopispærring
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 20-03-03 17:31

Jaa, Det er rigtigt nok, men er der ikke noget med at man gerne må kopiere Egne cd´er? oss kaldet backup...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-03-03 17:46

Det gode spørgsmål er jo hvis producenten har ”forsøgt” at lave en kopi sikring. Selv om denne kopi sikring ikke er god nok ( eller ikke virker) vil producenten stadigvæk have loven på sin side.. bare de står på cdén eller kassen at den har en kopi sikring..

Det skal forstås på den måde at hvis producenten har lavet en sikring er det også ulovlig at tage backup af ens egne cdér..

Men denne teori er ikke afprøvet i retten endnu, men kommer nok snart

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-03-03 18:05

Hej StillNoGood, du spørger om man må lave backup af egne cd'ere - Jo det må man godt - HVIS det er programcd'ere og musikcd'ere uden kopibeskyttelse - MEN ifølge lovgivningen er AL kopiering af kopibeskyttede-musikcd'ere dog ulovligt. Bare så du ved det.....
Men al beskyttelse kan omgåes - Jeg ved dog ikke lige hvad det er for en slags på din Lilholt-cd - der er et par stykker af slagsen (altså kopi-spærringer).

Mvh

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 20-03-03 18:09

ved jeg heller ikke, ved bare at hvis man laver en kopi, kommer der en mærkelig lyd på kopien.. dette kan man godt (måske) fjerne manuelt, med det samme som man bruger til at "rense" lyden fra gamle optagelser f.eks. lper og sådan videre..... eller?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-03-03 22:47

Hmmm

Mærkelig lyde.. er du sikker på at det er en cd. du kopiere fra ???

Jeg tænkte bare digital til digital hvor kommer støjen fra.. men det kunne jo være en kopi spæring

Kommentar
Fra : Random

Dato : 21-03-03 00:25

bare en tanke.
Hvis såkaldte kopibeskyttede Cd kan kopieres, kan det jo ikke være en kopibeskyttet Cd, ergo må man godt kopiere dem.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-03-03 09:17

Nej Random... cden behøver ikke have en kopispæríng bare der sidder en klister mærke på hvor man gør opmærksom på at den er kopibeskyttet

Kommentar
Fra : 73_Frags

Dato : 21-03-03 10:54

I det tilfælde at kopi-sikringen gør, at man ikke kan afspille sin CD. Der er f.eks. nogle kopisikrede cd'er som ikke kan spilles på en pc. Så er det tilladt at omgå den kodning eller sikring som er på CD'en.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-03-03 13:15

Hmm Tænker lige på DVD-Jon fra Norge..

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 21-03-03 17:16

Det er noget mærkeligt noget, den cd jeg har, kan heller ikke afspilles på b&o anlæg (altså den org.) Men virker fint på pc, i bilen og på alm. anlæg.. bare ikke dem der "hænger" på væggen....
Den Kodning der er på cden, mærkeligt som det nu er.. gør at man kun kan hører de første par sek. af hvert nr. og så kommer der en slags "baggrundsstøj"..... og jeg mener.. Hvad skal man med en cd man kun kan spille nogen steder.. Det er da iorden at de laver så man ikke kan laver et par 1000 kopier a den, men er pointen ved at købe en ikke at Lor... skal virke når man sætter den i cdafspilleren, uanset hvilken en a dem man har??

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 22-03-03 18:27

Hvorfor f........ ligger dette spørgsmål under jagt ??!!

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 01:02

jeg fandt et link et eller andet sted.. og der stod der Kandu.dk.. og da jeg kom ind på siden tænkte jeg da ikke videre over at det var jagt spørgsmål der stod her... da jeg så faldt over en lille rubrik hvori der stod Stil spørgsmål.. så det gjorde jeg så.... Derfor... atter engang Undskyld... jeg sov i timen...

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 23-03-03 01:37

Hvis jeg har forstået rigtigt??? - så kan den ikke afspilles på B&O-anlæg???
Så er der noget galt med cd'en.......eller B&O-anlægget trænger til rensning? vend lige tilbage med det

Mvh

Kommentar
Fra : Gloria_Gloria

Dato : 15-05-03 13:21

Jeg ved godt at den måske er lidt out-of-date, men here goes: Det er ulovligt at bryde kopisikringen på CD´er - det kan vi hurtige blive enige om, men jeg har selv taget en back-up af lige netop Lars Lilholts Nefertiti (som er beskyttet med EMI's Copy Control)... Og min virker fint
Den er kopieret i Nero som en audio-cd og der har ingen problemer været med den... Men hvorfor den ikke virker i B&O? Jeg aner det ikke... Men gå evt ned i den pladeforretning og prøv om du kan få den byttet... Det burde nemlig være muligt da der har (er) været problemer med CD´er med kopibeskyttelse...

MVH Gloria

PS: Copy-Control er en god ting... Det er bare synd at det har kostet så mange penge at udvikle og det ikke virker... Synd, for piratkopiering gør musikmarkedet smallere...