/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC kan ikke finde billeder
Fra : smutter50
Vist : 666 gange
300 point
Dato : 10-11-08 17:30

Hej.
Min PC med kan pludselig ikke importere billeder fra mit kamara.
Det har altid fungert. I med USB'en, importer billeder....
Nu kommer beskeden: Der blev ikke findet nye billeder eller video på denne enhed.
Kan godt lade sig gøre på en anden PC med samme OS, og min PC kan godt overføre fra f.eks min mobil.
Dvs. det er ikke stikket, ikke kamaraet men???
I "denne computer" kan man godt se typen på kamaret, men under egenskaber står alt i "ukendt".
Hjælp! Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 17:41

Der er åbenbart ikke noget på kortet

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 17:50

Jo Når jeg sætter kortet i, kan PC'en godt finde billederne.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 17:52

Hvis du har kørt det der var på kortet, og du sætter den til igen uden at du har taget billeder eller optaget film er det klart at der ikke er noget nyt.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 17:54

Har taget nye billeder... Samme besked!
ØV

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-08 17:55

For mig lyder det som om der er sket noget med fotoprogrammet

Jeg ville installerer det igen

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 17:56

Er også forsøgt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 17:57

Har du strøm på dit kamera når du tilslutter det?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 17:58

Er det et NETTO Camera

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 17:58

Ja, fuldt opladet.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 17:59

Canon Ixus 75

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 18:02

hvis der er et kort i så skaf dig en kortlæser så bliver du fri for alle de programmer

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:04

Ja, det er en mulighed, men det afhjælper jo ikke mit pludselig opstået problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:11

Citat
Når jeg sætter kortet i, kan PC'en godt finde billederne.

Hvad er så problemet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 18:17

Du har et program der gerne vil bestemme, du har en PC der gerne vil bestemme og det er bedst at PCer bestemmer, ALTSÅ KORTLÆSER

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:18

At jeg ikke mere "bare" kan sætte USB kabel i PC-kamera og sige "importer billeder".
Det har ikke være nødvendigt før, at skulle tage kortet ud at kameraet og sætte det ind i PC'en..
Nit spørgsmål lyder på, hvad der er sket og hvordan det bliver normalt igen, og ikke hvad alternativerne kunne være

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 18:20

Gammelt program der ikke dutter mere det er gået istå

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:22

Hvorfor virker det så på en anden PC, som er næsten magen til....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:27

Du har åbenbart installeret flere programmer til det samme....

At en anden PC så gør "som du plejer" er så fordi der kun er det samme program...

Så luk det program op du vil bruge og importer dine billeder....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-08 18:30

Prøv at sætte det i en anden usb port!

Eller du kan slette driver til usb i Enhedshåndtering og genstarte PC
så skulle den geninstallerer driverne.

Det kan os være en konflikt med drevbogstaver, det kan du rette i Diskhåndtering.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 18:33

Citat
som er [B]næsten[/B] magen til....

Jaaa næsten

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:33

Har slettet alt på Kamera og taget nye.
Har åbnet windows billegalleri. Forsøgt at importere, men samme besked...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 18:35

Har du en altan?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:40

Hold nu op

Det er IKKE dit kamera eller kort der fejler noget...

Det er Win der ikke ved hvilket af de programmer du har den skal bruge...

Er der kun EET lukker den det op...

Er der flere skal den jo vide HVILKET den skal bruge...

Ellers brug stifinder - billederne ER der jo.....

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:44

OK. Stifinder-drev: canon osv. -åbn... Ingenting!
Egenskaber: ukendt (som tidligere beskrevet).

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 18:49

Hvad styresten kører du med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:50

Hvad snakker du om

Hvis IKKE du kan finde billederne via stifinder så er det jo "kortlæseren" i kameraet der er i stykker....

Det kan du sgu ikke gøre meget ved...

Men da du kan bruge det i en anden komputer tror jeg ikke rigtig på den....

Det lugter lidt af "fejl40"

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:50

Vista

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 18:56

Og hvad betyder fejl40?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:59

Citat
Og hvad betyder fejl40?

Det er de "øjne" der sidder 40 cm foran skærmen

Da ALT tilsyneladende virker - bortset fra du er irriteret over at programmet IKKE selv lukker op på komputeren...

Ja så er noget opsat forkert...

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 19:03

Ja, sikkert..
Jeg ville jo også bare gerne ha' det til at virke som før...og hvis en viste hvordan jeg kunne det, ja så ville det jo være dejligt. Det har jo virketOg det var så dejlig let.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 19:07

Som allere nævnt...

Du har tilsyneladende FLERE programmer der kan bruges....

Vista skal vide hvilket du vil bruge som standard til at åbne/benytte jpeg - eller hvad det nu er for billedformat der er på kortet....

Hvis det tidligere HAR virket på din Vista er det fordi du har installeret et andet billedprogram der så forsøger at tage kommandoen...

Citat
OK. Stifinder-drev: canon osv. -åbn... Ingenting!
Egenskaber: ukendt (som tidligere beskrevet).

Den fatter jeg slet ikke for stifinder må da finde filerne.... - eller har du slettet driverne til kameraet....

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 10-11-08 19:14

Næh.. har ikke slettet noget.
Tro, at jeg sletter programmet, installere igen, og opdatere drivere...
Har forsøgt det en gang, men tror at jeg prøver igen...
Kommer vist ikke længere lige nu. Prøver at ringe til Dell i morgen..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 19:18

Er det ikke din computer og er det ikke dig der bestemmer, over computeren

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-11-08 19:37

VISTA er ik mig fjerner fluen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-11-08 21:47

Prøv at gendanne puteren til før problemet opstod

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 11-11-08 15:43

tror det er kortet i cam der skal formateres

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-08 19:11

Det lyder som en fejl i dit systems registreringsdatabase:

1.) Hent og installér: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html
2.) Genstart i fejlsikret tilstand (Tryk tasten F8 under opstart...)
3.) Kør TweakNow RegCleaner ..men:
3. a) Slet KUN hvad som er 'mærket' som : Safe to delete
3. b) ..ved at, klikke på: Details..
3. c) ..og i menuen vælge: Delete.
3 d.) ..gentag processen ..indtil der ikke længere findes 'fejl' !!!
4.) Genstart !!!

Prøv så igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 18-11-08 13:55

Gå ind i enhedshåndtering for din maskine, og slet ALT hvad der har med USB at göre. Genstart maskinen, og sät dit kamera til igen.