/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
køb af elektronic i udlandet
Fra : fh1dk
Vist : 660 gange
500 point
Dato : 10-11-08 14:22

Er der nogen af jer, der har købt electronik og andet i udlandet - I givet fald hvor er det billigst - Jeg har søgt på www.billigere.de, www.kelkoo.de (og uk) og Amazon.de (og uk) men vil tro tingene kan findes endnu billigere andre steder (inkl billig fragt).

Kom med alle de gode forslag.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-11-08 14:55

Elektronik er billigst i Østen.

hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-11-08 15:16

og ingen garanti

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-11-08 15:19

Jeg har set meget fusk fra kina, apparater som ikke var færdigsamlet.
Det kostede importøren mange penge at rette op.
Kineserne var ligeglade

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-11-08 15:54

Ja det er rigtig Teil, men nu spørger vedkommende kun om billige ting, som de fleste her gør.
Alle tænker kun på det billigste, de tænker ikke på kvalitet, service m.m.
Se blot dem der jagter billig mobiltelefoni. De er jo skide lide glad med service, hvirker néttet, er der god dækning m.m.
Det billigste sted at 'købe elektronik er og bliver i Østen, Taiwan, Honkong m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-11-08 16:03

OK hawaii7 så glemmer vi alt om skidtet virker, bare det er billigt.
Det kan jeg finde gratis på genbrugspladsen.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 10-11-08 16:45

Du kan finde container-vis af elektronik mv. fra Østen her : http://www.alibaba.com/

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-08 18:14

Der skal selvfølgelig være dækning af nogle garantirgler i lighed med når der handles i Europa (i EU).
Men fint nok, at få denne vinkel med i emnet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 18:19

Hvis du køber i udlandet, hvad vil du så gøre hvis det er defekt eller går i stykker efter 5 måneder?

Er det så billigt at du er ligeglad med garantien?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:20

Citat
Der skal selvfølgelig være dækning af nogle garantirgler i lighed med når der handles i Europa (i EU).

Og hvordan havde du tænkt dig at fastholde dem på en garanti.... ?????

Vil du rejse til Kina og lægge sag an for en USBpind der ikke virker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 18:25

Eller også har han en medarbejder der rejser rundt og bytter tingene for ham når de går i udu.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-08 18:29

Nej og havde egentlig heller ikke tænkt mig at handle i østen...... - som jeg skrev så var det en slags prisportaler i lighed med Amazon kelkoo som jeg leder efter i EU - men de må gerne være lidt billigere end Amazon og Kelkoo, da jeg har set i DK, at der kan det gøres billigere end de to sider foreslår.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:34

Citat
at der kan det gøres billigere end de to sider foreslår

Du GLEMMER en vigtig ting...

Det er IKKE Kelkoo o. lign. sider der finder billigste priser - det er udbyderne der selv melder sig til...

Så hvis den BILLIGSTE ikke vil være med - finder du den aldrig....

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-08 18:35

REFI - Good point

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:42

Derfor er disse "find billigste pris" heller ikke mere værd end dem der vil være med

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-08 18:49

REFI man kan dog normalt finde nogle gode tilbud på de danske prisportaler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:51

Sagtens - men hvad har det med sagen at gøre

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-08 18:53

Refi intet, jeg blev bare grebet af det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 18:54

Nåååå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-08 19:16

En sidebemærkning

Hos en dansk forhandler fik vi oplyst, at hvis vi købte et anerkendt mærke i udlandet f.eks Canon, ville garantien dække når vi indleverede det i DK, dog skulle vi regne med selv at skulle betale fragt.

Vi har handlet en meget billig bærbar pc på Tenerife (ikke EU land, så det var en satsning igennem tolden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 19:19

Der er mange (mærke)firmaer der garantimæssigt dækker verden over.....

Men det er ikke dem der er de billigste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 19:24

Det er jo primært importøren der overtager/giver garantien..... IKKE producenten....

Dog er der flere producenter der handler på verdensplan der også yder garanti - det er så en ordning det enkelte lands importører har med producenten .....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 20:46

Du kan finde den billigste pris på www.edbpriser.dk

Når du har fundet den billigste pris så printer du den ud, går ned i en IT forretning der har prisgaranti og så får du varen til den pris den har på nettet. Kunne det være nemmere og billigere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 21:01

Citat
Kunne det være nemmere og billigere.

Det er jo lige det det kan hvis den billigste IKKE er med på edbpriser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-08 20:30

Citat
Dog er der flere producenter der handler på verdensplan der også yder garanti - det er så en ordning det enkelte lands importører har med producenten

Jeg nævnte det fordi, andre kun havde skrevet således:

Citat
og ingen garanti

Citat
Alle tænker kun på det billigste, de tænker ikke på kvalitet, service m.m

Så derfor, surf bare rundt, men find et "kendt" mærke, så der ikke bliver problemer hvis det går i stykker

Prøv også at søge i Sverige, lige for øjeblikket er der en go' kurs

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 12-11-08 19:09

Nordsted> tak for info, rart der var en der tog det lidt seriøst

Annuller spørgsmålet
Fra : fh1dk

Dato : 02-12-08 21:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål