/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ASUS Eee Box B202
Fra : executor
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 09-11-08 13:45

Jeg overvejer at købe en ASUS Eee Box B202 i El Giganten. Men jeg kan ik finde ud af om der er dvd brænder deri og om jeg evt kan sætte den til mit fladskræms fjernsyn

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-11-08 14:13

Der er hverken DVD brænder eller CD drev i - og den kører med styresystemet Linux i stedet for Windows.

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-11-08 14:22

Den er mini på alle måder ingen dvd eller cd, jeg forstår ikke hvem som kan bruge sådan lille en, for ganske få penge mere kan du købe en Acer Veritron hos Getmore, de sælger Asus Eee Box B202 med Windows XP Home for 2004kr. mod 2578kr. for Acer computeren som har det udstyr som man kan forvente af en almindelig computer.
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=EBXB202-WHT-X0052&mode=Extended&GroupGuid=10&SelectedGroup=1018
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=PS.M26C1.D08&mode=Extended&GroupGuid=10&SelectedGroup=1018

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-11-08 17:02

Nope men der er 4 USB porte så du kan tilslutte en USB DVD-brænder når du har behov, så bruger den ikke strøm når det ikke er tilsluttet

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-11-08 14:30

Tja - Omkring de B202 maskiner.
Jeg har da brugt disse som frontends i hele mit mediecenter system ( bygget på Linux) men købt igennem wupti.dk hvor de er meget billigere. og endda med XP installeret!
Men de fuingerer aldeles udemærket og kan endda streame HDTV fra min backendserver i garagen med 5.1 surround.
Det er meget imponerende hvad de maskiner reelt kan - Specielt med Linux på - hvor der er uendeligt mange muligheder. men NEJ - derer ikke DVD/CD drev i maskinen men masser af USB muligheder for dette - således du samtidigt sparer strøm.
Tænk på maskinen kun bruger 290kr årligt hvis den er tændt 24/7/365! Det er det grundlag jeg valgte at købe en på - da jeg som sagt bruger det til mediacenter - der kører 24/7.

Men en aldeles hardcore lille maskine - der reelt også kan bruges til en del andet såsom webserver, filserver mm

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-11-08 14:31

Med hensyn til tilslutning til dit fladskærm - Da maskinen har DVI ud - kan du finde et DVI/HDMI stik og dermed har duy koblet det på dit TV - forudsat det har HDMI indgang - ellers kan du om ikke andet bruge et almindeligt VGA stik + konverter !

Kommentar
Fra : executor

Dato : 17-11-08 20:44

Jeg har Pc indgang på mit fladskærms TV Er det så nødvendigt med DVI/HDMI stik??

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-11-08 21:04

Tja - Der er jo stadig DVI ud på maskinen - ergo er du stadig nødt til at have det stik - Men det ligger med i æsken. Så knalder du et alm. VGA kabel på ( hvis det er det du mener med PC adgang) - men så får du ikke det vilde smæk i høj opløsning ( HD osv)

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-11-08 16:57

>Pc indgang på mit fladskærms TV
når du skriver pc indgang mener du så det lille 15 polet stik, det er analogt, mens DVI er digitalt.
Nogle grafikkort sender også analogt ud af DVI stikket men så skal du bruge en DVI->VGA adaptor på et VGA kabel.