/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vand i skyllemiddelskuffen
Fra : toyota34
Vist : 1848 gange
15 point
Dato : 09-11-08 13:07

Jeg har igennem et stykke tid observeret at når min AEG Lavamatic vaskemaskine er færdig med at vaske, er der fyldt med vand i skyllemiddelskuffen - dette både når jeg vasker med og uden skyllemiddel. Vandet bliver i skuffen - er det nogen der har en forklaring/løsning på dette? På forhånd tak

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 09-11-08 13:15

det kunne være at afløbshullet er stoppet -- det virker som en hævert -- altså kunne der sidde noget i det bøjede rør --

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-11-08 13:16

Hej med dig.
Prøv at tage skuffen ud og afkalk den.
Det er sikkert der problemet ligger . Det var det her i sin tid

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-11-08 13:31

Skyllemiddel har det med at såtte sig og stoppe di vine huller i udløbet fra beholderen u skuffen .

Når maskinen ikke kører, træk så skuffen ud og vask den i håndvarmt vand. Det opløses i vand.

Skyllemiddel gør i øvrigt ikke gavn -tværtimod- på langt de fleste tekstiltyper.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-11-08 13:32

Ret mange slåfejl .Undskyld. Håber du forstod det alligevel.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 15 point
Dato : 09-11-08 14:11

Inde bagerst i sæbeskuffen sidder der sådan et lille plasticlåg ned over et rør.....det er som regel der den stopper.

Pil sæbeskuffen ud , pil plastiglåget af og rens det hele.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-11-08 20:25

Hej
Du kan vist pille hele skylleindsatsen op og gøre den ren. Min maskine også en Lavamat - et eller andet har også vand i skylleindsatsen, men det vipper jeg da bare ud og løfter den lille dut af der sidder øverst - og gør indsatsen ren.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 11-11-08 19:36

Tak for alle svarene, jeg afprøver den et efter et og vender tilbage med mine erfaringer

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 21-11-08 17:11

Jeg har nu haft skuffen ude og haft den i eddikevand i 1 døgn for at blive afkalket og der blev godt nok løsnet mange sorte klatter inde under det der afløbshul og "løfteren".
Den virker nu fint igen
Det er bare rigtig svært at komme helt ind under - hvad bruger I som afkalker?
Tak for alle svarene.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 05-12-08 18:30

Tak for svaret dova.