/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bedste overfræser til 1000 kr?
Fra : ulrik1976
Vist : 4030 gange
300 point
Dato : 09-11-08 09:18

Hej mit julegave ønske i år er en overfræser.

den må koste ca 1000 kr..

nogle gode forslag til hvilke mærke og model man skal ønske sig???

Mvh Ulrik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-11-08 09:33

Til den pris er den sikkert helt ok

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-11-08 09:34

Hvad mærke er det som du ønsker dig ??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-08 10:23

Black & Decker
http://e-traelasten.dk/Katalog/Vaerktoej%20og%20beklaednin.aspx?GroupID=119&ArticleID=3873

Bosch
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120210&pno=60140&pointer=0

Den pris Du har valgt er den gode mellempris, man kan få to-måneders maskiner i Silvan til max 400 kr men også nogen til over 2000.
Der medfølger højst en lille notfræser til ovenstående da fræsejern er p****dyre.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-11-08 10:51

Hej ulrik1976.
Vi , manden og jeg , købte en i jem og fix for nogen tid siden.
Prisen var omkring 300kr og det inc. jern.
Der er 3 års garanti på og sker der noget med den inden for den tid går du bare derned og får en ny.
Nemmere kan det da ikke være.
Skulle hilse fra manden og sige han er meget glad for den og har virkelig haft meget glæde af den.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 300 point
Dato : 09-11-08 11:14

Hej Ulrik.
Jeg ville helt sikkert vælge den sidste som Luffe har foreslået, altså Bosch´en - så ville jeg finde de resterende 129 - kr selv og lægge oveni. Det er en super maskine.
Du kan selvfølgelig også vælge at få 3 stk af Pia´s slags, og så bytte resterne en gang imellem
"Rigtige" fræserjern er ret dyre, men så holder de også, de billige bliver varme og blå og så er de lige til skraldespanden.
Her, som de fleste andre steder, man får det man betaler for.
Glædelig jul
Bennymanden

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 09-11-08 12:02

I Jem og Fix køber man ikke, man betaler depositum.

Hvis man bruger værktøjet falder det fra hinanden.

Et eksempel

Jeg købte en stor vinkelsliber til at skære en rille, i murværk, med.
Efter kort tids brug brændte den sammen.
Jeg fik den byttet, og den brændte også sammmen.
Da jeg kom tilbage, det var samme dag den var byttet, sagde de at den ikke var til profasionelt brug, og jeg fik pengene tilbage.

Maskinen hed "Profesionel", og der stod at den var til jern og beton.

Maskinen til at færdiggøre projektet blev købt via en stråmand, den er nu brændt sammmen, men garantien er udløbet. :;-((

Bjørn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-11-08 13:14

Citat
Jem og Fix køber man ikke, man betaler depositum.

Hvis man bruger værktøjet falder det fra hinanden.

Hvad er det dog en gang fis at fyre af
Vi har sq aldrig haft problemer med det !!!!!
EN gang har vi købt en gasvarmer og den gik itu efter 4 md. vi kørte over med den og fik en ny uden problemer
Alt værktøj kan sq da gå i stykker og så er det da underordnet om det hedder det ene eller det andet
Tag den doooo

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 09-11-08 14:26

jeg har besluttet mig for at det IKKe skal være en Jem og fix model(denne her gang, har andet værktøj som bliver byttet indimellem fx boremaskinen....)

så det skal være en mærkevare denne her gang, også fordi jeg nok ikke kommer til at bruge den så meget som boremaskinen...

mvh ulrik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-08 14:35

Dvs at nogle forventer at hvis de køber noget billigt lort holder det lige så¨længe som det dyre.

Desværre er der også garanti på det billige selv om almindelig fornuft siger at det langtfra holder garantien ud.
Jeg kender en der skulle lave et større "bræk" projekt hjemme. Han købte 3 stk murhamre a` 248 kr i Aldi´, sled dem op på en weekend og gik ned med dem og fik pengene tilbage, fremfor at bruge over 3000 kr på en prof maskine han kun skulle bruge den ene gang.

Meeeeen, nogle håndværkere køber også det billige da det dyre bliver stjålet fra dem.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 10-11-08 17:13

Piaskov

Det er da godt at du og din mand er glad for det værktøj I har købt, men det ændren nu ikke ved at det falder fra hinanden hvis det bliver brugt.
Som det fremgår af LuffeA indlæg dur det billige værktøj kun til små opgaver.
Jeg køber da også værktøj i Jem og Fix, men kun hvis jeg skal bruge det til aktuelle opgaver.
Hvis man købe og lægger det på hylden til garantien er udløbet bliver man snyt.

Bjørn

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 18-11-08 15:10

Nu har jeg så forelsket mig i denne her:
Bosch POF 1400 ACE

nogen der ´har den og kan anbefale den???

Mvh ULRIK

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-11-08 20:23

Den er nok bare 100 w større, og fabrikkerne skifter hurtigt ud så små ændringer på en model giver et nyt modelnummer.

Hvis Du er hurtig:
http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=31&produkt=2969

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 07-12-08 20:12

Lige en opfølgning på mit spørgsmål...

jeg har købt bosch pof 1100 ae, den var på tilbud til 500 kr hos davidsen i haderslev(på tilbud i dec)
det var jo billigt...
må dog ikke bruge den endnu da det er en julegave (siger konen)
Nå men så kan jeg jo se på udstyr til den imens og glæde mig til at bruge den.

Var lige ved at købe storebroren til den (pof 1400 ace) i tyskland hos praktiker.de eller bauhuas.info.

Jeg prøvede faktisk at få pris garantien udbetalt ved praktiker.de, dog uden held. den kostede 149.99 ved praktikeren og 149.00 euro ved bauhaus.
Så jeg tænkte at jeg kunne benytte mig af prisgarantien( minus 20 % af hele beløbet, så ville den koste 120 euro). men det skulle vise sig at være meget svært at få.
Jeg skulle skaffe et "prisprospekte" hos bauhaus, det gjorde jeg så . med fint stempel og på bauhau papir. Tilbage til praktikeren og vise denne "prisprospekte", den unge ekspedient lavede et stykke papir som gjorde at jeg kunne få den til 120 euro. han chef skulle så skrive under på den, hvad han så også gjorde(lidt i blinde) indtil han så at DET VAR SKREVET I HÅNDEN PÅ SEDLEN FRA BAUHAUS. så rev han sedlen i stykker og sagde at han ikke kunne give prisgarantien, da det ikke var et gyldigt stykke papir, når det var skrevet i hånden... Træls når man lige tror man har sparet 200 kr... øv øv...

Men dertil skal siges at de har mange billige ting i praktiker i tyskland. købte fx lysstofarmaturer komplette med rør(36W ) til 25 kr pr stk !!!! de samme koster ca 80 kr i harald N og jem og fix.

Mvh Ulrik

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 11-12-08 18:24

Tak for svaret bennymanden.