/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Vildandens sang
Fra : o.v.n.
Vist : 4403 gange
100 point
Dato : 08-11-08 22:31

Hvem har indspillet den gamle plade ? I må gerne komme med lidt dokumentation, det gælder et væddemål

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 22:32

Lulu Ziegler

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 08-11-08 22:38
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 22:41

Thory Bernhards 1952 på svensk

men lulu ziegler var først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 22:43

Øv der er da forhånbenlig andre som har indspillet den også, ellers må jeg have muldvarpen op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 22:44

Ok du får point Teil, men jeg venter lige lidt med at klikke på accepter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 22:45

Her med Alice Babs

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 22:46

Rolig nu o.v.n
Jeg har ikke beviset.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 22:49

Her en lulu Ziegler fra 1960 på single.
http://clemensantikvariat.dk/music/record.php?id=943

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 22:55

http://www.danskefilm.dk/index2.html
fra dette link, det kan se ud til at hun sang den i 1948

Citat
Ved Kajen", som blev hendes kendingsmelodi, "Den sidste turist i Europa", som hun første gang sang ved en matiné i Riddersalen i 1948, "Mandalay", "To mennesker", "Vildandens sang" og Yves Montand-visen "J'aime flâner sur les grands boulevards". Hun indsang på grammofonplade "Sangen om Larsen" fra skuespillet "Melodien der blev væk" og havde sangen på sit faste repertoire,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 23:07

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vildandens_s%C3%A5ng

Citat
Sången uppges ibland vara traditionell, det vill säga inte ha känd upphovsman upptecknad av Bernhards kapellmästare Leon Landgren,

Muligtvis kommer den fra Sverige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 23:08

Det er mange år siden Teil, længe før min tid så er det ikke så slemt at tabe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 23:10

http://bogtikken.dk/product.asp?product=25294

Citat
Vildandens Sang (Vildandens Sång), Leon Landgren. Dansk tekst: Knud Pheiffer

Bl.a. dette sanghæfte fra 50-erne tyder på svensk ophav.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 23:12

Ja det er længe siden, jeg husker dog melodien fra giro 413.

Og i min søgen her fandt jeg også hade sider om vildandens sang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 23:16

Ja vi sad netop i aften og diskuterede hvad vores forældre lyttede til på giro413, derfor den gamle vise kom banen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 23:18

Det er lulu Ziegler, Alice Babs eller Thory Bernhards
så vidt jeg kan se. Men hvem der var først er ikke klart.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 23:27

Jeg er helt skeløjet efter nærstudie af 78-eren på you tube med Alice Babs
Noget årstal er ikke at se på den plade.
Så godnat og sov godt
Mit gæt Lulu Zigler var først i DK
Og Alice Babs var nok først i S

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 23:32

Tak for svaret Teil. Jeg tager Lulu Zieglers version for gode varer

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 09-11-08 01:11

Ja os der er 50+ kan jo godt huske lidt af vores forældres htiliste, så ja lulu og vildaden.
Den husker jeg tydeligt, det var min mors nr. 1. på et tidspunkt, men O.V.N. spar dine bekømringer Mulvarpen vil de slet ikke se, jeg kunne ikke købe den,komme til at betale en 11er var ikke muligt.
Men jeg forsøger igen, mindes min kære mor og en vildand.