/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dansk reklame, udenlands side
Fra : o.v.n.
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 08-11-08 18:33

Nu vil jeg have opklaret hvordan og hvorledes at det kan lade sig gøre: Jeg er på min foretrukne lyrics side sing365, serveren er placeret i Houston - Texas - USA, men der er danske reklamer, på dansk rundt om på siden, hvordan laves det ? Jeg gætter på at en bruger fra Frankrig så vil få vist fransk sproget reklame, er USA serveren programmeret til at koble noget fra en dansk server på, når det er en dansk computer der sender foresåørgsmål ? Eller hvordan ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-11-08 18:41

Dette fænomen har jeg også oplevet. Serveren kan jo registrere vores IP-adresse, og da den er retningsgiven, ud fra de første talgrupper; kunne det jo tænkes at det er det som styre reklamerne fra et reklamelager, hvor der hentes de mest relevante af slagsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 18:49

Det er noget i den retning jeg forestiller mig Severino, men håber at en herinde kan forklare så selv jeg forstår hvordan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 18:51

Citat
foresåørgsmål
der skulle stå forespørgsel, jeg håber i forstår meningen alligevel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 19:00

Det er IPen der styrer det.....

Det oplever du på en del sider efterhånden - i særdeleshed spillesider o.lign. (der jo er oversvømmet med reklamer....

Du kunne også prøve diverse udenlandste xxx.sider Der vil du også blive tilbudt "ydelser" af LOKALE sågar....

At billedet så er "taiwaneser" - det må man se stort på

Alle lande har jo unikke IP (som forvalgsnr.)....

Præcis HVORDAN men laver det skal jeg så undlade at rode mig ind i

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-11-08 19:48

Jeg læser hver dag nyheder i Japan
www.japantimes.co.jp
og www.japantoday.co.jp

- og får konstant reklamer fra Google
aldrig en eneste på japansk
men pæredanske, ofte med tilbud om at lære mig japansk

De store reklamebureauer har styr på tingene
og det virker lynhurtigt

Mvh - SEMMER

Accepteret svar
Fra : uha-da

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-08 20:43

Det er selve htm/ php koden der er rettet ind på din IP.
Du vil sikkert også opleve at der GÅR 1 par sekunder mere
for at loade siden, + der så kommer et extra par ord i adresselinien = DK.
Eller SØG i selve scriptet på den side, VS den du åbner, så kan du se scriptet.

Kommentar
Fra : uha-da

Dato : 08-11-08 20:46

Men går ud fra det KUN er reklamer og lignende, da det
ellers ville tage for lang tid om at oversætte sproget også.

Så lidt af disse i dag, da jeg søgte på -
pay pr click / autoclick eller lignende

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-08 00:10

Tak for svaret uha-da. det lyder sandsynlig, det du fortæller, men jeg undres stadig