/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
formatere en ekstern HD
Fra : ingelein
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 08-11-08 14:34

Hej
Jeg vil gerne slette alt på min eksterne HD. Men der ligger nogle installationsfiler til selve Harddisken på den. Hvordan sletter jeg uden at berøre disse filer? Det er en Packard Bell Silverline, 160 GB. Jeg skal have lagt en ny filstruktur på alle mine drev - også det eksterne.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-08 15:20

De filer der ligger på er sikkert et lille program til Easy Backup. Men vis du ikke ønsker at bruge dette formaterer du blot det hele

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-08 15:28

Hej Fijala
Det er måske back-up program ? men det er også filer, som installeres på PC'en når man slutter den eksterne HD på første gang. Man bliver opfordret til at brænde en CD med dette program, hvis man vil frigøre pladsen. Det jeg er i tvivl om er om man i praksis kan gøre som med en hvilken som helst USB-pen, enten slette alt manuelt eller formatere med en eller anden kommando.

Jeg har fundet en "trojansk hest" på min bærbare, derfor vil jeg ikke slæbe det videre via HD'en.
Mærkeligt nok er den ene af de 3 fundne trojanere fra TDC, så dem skal jeg lige have fat i.

Mange hilsner Ingelein - som helst var fri for det her pjat.

Accepteret svar
Fra : NegoZatoR

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-08 15:31

du kan selvfølgelig gemme disse filer på et andet drev først ..

gå i indstillinger for mappe og vælg "Vis skjulte filer"

så vil du kunne se de nødvendige filer til din HD ..

:D

efter du har formateret og valgt ny disk struktur .. kan du bare ligge dem på igen . .:)

Håber det lykkedes for dig ..

NegoZatoR

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-08 15:45

Ja gem dem et andet sted, så kan du formatere og starte på en hel frisk. Jeghar adskillige eksterne hd bokse og dem formatere, ommøblerer jeg i tide og utide. Jeg har endog en netværks disk der står og er på hele tiden, så bla min søn og hvem der nu har rettigheder til at hente fra den, kan hente filer vi lige skal dele, eller billeder måske.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-11-08 15:57

Tak for svaret NegoZatoR.
Jeg havde ikke lige tænkt på mappen med de skjulte filer.
Det glemmer jeg desværre ind imellem. Til gengæld kunne jeg tit tænke mig at være fri for alle
de unødvendige oplysninger i stifinderen, når man kun vil arbejde med indholdet i eet drev - men hele tiden må hold øje med at man nu ikke har vovet sig ud i en anden gren. Indimellem synes jeg at det er blevet en underlig gang miskmask med Win XP's stifinder, hvor nogle af mapperne først findes langt nede - under alle drev.
mange hilsner og god weekend
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-08 15:59

såddan er der jo så meget, men så er der jo heldigvis en søgefunktion