/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Elforbrug
Fra : Mille1966
Vist : 1159 gange
50 point
Dato : 08-11-08 07:57

Elforbrug
Må jeg spørge jer hvad i bruger i El om året ?
Vi Bruger ca 9500 kw og det er jo alt for meget.
Jeg har en god ven de er 4 mennesker i hussanden og de bruger 4000.
Vi er kun 3 og syndes bare vi spare meget og vores hvidvare er ganske nye
Jeg har lavet målinger de sidste 2 mrd og der ligger vi mellem 30 & 35 pr døgn

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-11-08 08:13

Vi er to voksne og bruger ca. 3900 KWh årligt

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-11-08 08:24

Så ligger i så lidt over ! Man siger mellem 1000 og 1500 pr mand

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-11-08 08:24

Vores forbrug sidste år var 5078 kw. Vores børn er flyttet hjemmefra, men vi er ikke de som bruger mindst.
Kompressor med konstant luft - 2 frysere - diverse TV - aircondition/varme i udestuen, som bruges dagligt i fyringssæsonen - Bruger svejser og værktøj på værkstedet, ret meget - en computer næsten konstant tændt . - Det er det som jeg bruger udover hvad nogle vil betegne som normalt.
Hjemmeboende teenage-børn, bruger meget el, det kunne mærkes da vores flyttede hjemmefra.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 08:24

Stort hus ca 5000 kWh

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-11-08 08:28

Kompressor med konstant luft Sådan en har manden osse ! Gud hved hvor meget sådan tager i strøm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 08:50

Hvis den er en anelse utæt - MEGET.

Ellers har elforbrug i særdeleshed noget med adfæd at gøre. Da jeg blev skilt faldt elforbruget med en tredjedel. Det der forsvandt var en smule tøjvask og resten var unødige lamper og apparater der blev slukket. Køleskab man lukkede osv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:31

Citat
Da jeg blev skilt faldt elforbruget med en tredjedel.
Var hun elektrisk??? Det var satens...jeg troede kun man kunne få dem man skulle puste op, men tiden går jo LOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-08 09:34

3.300 for to mennesker i en lejlighed, vores tøjvask foregår externt i bebyggelsen.

Sparepærer, sluk for små røde lamper i TV, computer o.l. og for trafoer til opladere når de ikke bruges.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:38

Du skal have hjælp Mille. 9.500 kwh er ALT for stort et forbrug. Der må være en fejl et sted. Kan du ikke snakke med din leverandør og antyde at måleren jo kan være i stykker. Det kan næsten ikke være andet, når du har tjekket alt og dine hvidevarer er nye.

Hvor længe har I boet i lejligheden...Er det en lejlighed?? Har I noget sted en fællesvæg med naboen, hvor der sidder en stikkontakt på jeres side??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 09:42

Har du "glemt" at fortælle at der er elvarme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:43

UPS ja...hvis den holder, så er hele forklaringen der

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:45

Eller et 50.000 Liters tropisk akvarium, solarium, sauna, elektrisk stol LOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 09:45

Næh klumme, hun slukkede bare aldrig lys og elektriske apparater. Lukkede ikke køleskabet osv osv

9500 er klart meget højt. En elektriker vil kunne måle effekten og se om han og tælleren er nogenlunde enige.

Ellers hedder det jo gennemgang af huset. Udskifte til sparepærer (selvom det går ud over varmeregningen. Kontrol af temperaturer i fryser og køl.

....eller lave det til en konkurrence. Tag udgangspunkt i de 30 kWh/døgn. Smid kr 1,80 i en sparegris pr sparet kwh / døgn. Brug pengene til ferie.

...eller tag kontakt til Nordjysk Elhandel. Det er noget med de kan sælge strømmen lidt billigere og rådgive jer!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:46

Genopladelig dildo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 09:46

Citat
elektrisk stol LOOL

Det skal du ikke kimse af....

Sådan en har vi...

Den giver dog IKKE stød

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:47

LOOOL Hvad bruger I den så til..... Toast m. skinke og ost

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 09:48

Til at sidde i

Hvad bruger du en stol til - garderobeskab

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:52

Var den ikke elektrisk...nååå det er sådan en som mangos trillebør med hjul på Ja den kan man vel sidde i. Det gør Mango når hun sidder og kloger sig. Skulle hun stå op, kom der kun det halve ævl

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-11-08 09:52

Helt klart er det for megt.Vi prøver nu i par døgn at slukke alle vores 4 fladskærme på stilkontakten og se om det er noget der batter.
Det er et hus på 180 kv sprit nyt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:53

Hmmmm ja det er ingen spøg, så den fejl skal findes. Har I gulvvarme??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:54

4 tændte fladskærme er da noget dekadent spild, men det kan ikke gøre det merforbrug alene

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 08-11-08 09:55

Jeps gulvvarme i hele hyten men det er naturgas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 09:56

4 fladskærme i standby sluger da - men der er stadig lang vej.....

Så meget bruger de ikke....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 09:58

Men sidder hele familien hjemme med hver sin komputer og tv det meste af døgnet.....

Så har du synderen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 09:58

Ja så er det jo ikke gulvet der snupper strømmen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 10:02
Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-08 10:05

Den er læææænge om at uploade. Måske den er for stor??? prøv her i stedet, og klik selv videre
http://www.elektronikbranschen.se/energi/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 11:16

Hej med dig.
Vi bruger 5600 kwh.
Har "naturligvis" komfur emhætte opvaskemaskine 2 køleskabe med en lille fryser i det ene stor skabsfryser 3 fjernsyn 2 putere tørretumblerog vaskemaskine.
2 personer i huset og alt bliver slukket on natten . Intet står på standby.
Du kan hos dit elselskab låne en lille strømmåler der fortæller dig hvor det er galt.
Prøv at få kontakt til dem

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-11-08 12:15

hej
jeg orker at læse alle inlæg men de lokale elforsyninger har el spare kuffert som man kan låne gratis der er bla. elmåler så i kan måle hver ting seperat og se hvor meget det skulger på et døgn, de vil også gerne hjælpe med råd prøv det
om det er foreslået før ved jeg ikke

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-11-08 12:17
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 12:18

Citat
Har du "glemt" at fortælle at der er elvarme

Hvis det er tilfældet så får man også strømmen til en noget lavere pris !!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 12:37

Citat
jeg orker at læse alle inlæg
så gør det dog i stedet for bare at plapre ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 12:39

Citat
Hvis det er tilfældet så får man også strømmen til en noget lavere pris !!!

Er det ikke forbrug vi snakker om - priser har jeg ikke set omtalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 12:43

Men rundt regnet 2 kwh PR TIME DØGNET RUNDT - ÅRET RUNDT (- 8 sove timer) er FRÅDS et eller andet sted

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 12:44

Citat
priser har jeg ikke set omtalt

Jo du har ret ... men det er bare billigere når man har elvarme .
Det var som bare det jeg ville smide ind fra sidelinien

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 12:47

Så må man jo koge kaffevandet på gulvet, for at snyde lidt LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 12:49

Hvor er mine spejlæg??? Henne under sofaen lille skat

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 13:01

Citat
Hvor er mine spejlæg???

Og jeg som troede det var 2 blødkogte i XL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 13:34

De er bag reolen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 13:46

Citat
De er bag reolen

Nååå ja det havde jeg liiiiige glemt
Fortsat god week end til jer . Her står den på grill og føds' dag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 13:50

Citat
Her står den på grill og føds' dag

SÅ står gulvvarmen sgu for højt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 14:03

Hold k...refi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 14:37

Hvem har føsda?? Det er da ikke dig Pia...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 14:43

Og så lige en fødselsdagsang LOOL Cindy & Brunella

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 14:59

Citat
Hvem har føsda??

Niks ...det er Leif på onsdag men det holdes i dag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 15:21

Nååå Du helgarderer, så I kan nå at holde den 2 gange...hi hi ski smart. Hils og ønsk ham tillykke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 15:25

Tak Klumme.
Det skal jeg nok.
Men han skal ikke forkæles såååå det er kun i dag det holdes.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 15:26

Hej Mille1966.
UNDSKYLD men jeg tror vi fik spammet di tråd
Det var ikke meningen.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 15:34

Osse undskyld herfra...Jeg trækker bukserne op igen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-08 16:12

Fjernbetjening, Klumme ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 18:23

LOOOL

Kommentar
Fra : ara

Dato : 08-11-08 19:07

¨Til Mille.

Mit job består i at udskifte elmålere.

Dit forbrug er alt alt for meget. Det er selvfølgelig svært at sige hvad problemet kan være.
En elmåler kan selvfølgelig gå i stykker,(drejeskive måler) men det er ikke tit. Det er som reglen forbrugeren der "fråser" med stræmmen.
Men prøv at henvende dig til dit energiselskab. De kan kontrolere din elmåler.
Hos det energiselskab jeg er ansat hos, koster det ikke noget hvis måleren er defekt, men hvis
ikke koster det dig 800 kr.

mvh

Kommentar
Fra : ADiabelez

Dato : 08-11-08 19:20

Det lyder som om at du har en løs ledning et eller andet sted i dit nybyggeri. Vi har ca. samme størrelse hus, vores er gammelt, vi kører på oliefyr, elradiatorer og så videre, vi ligger på ca 7900 om året, og vi er 6, 2 voksne og 4 børn.

Men der var en der foreslog at i slukkede for tv og lign. hver dag, og gør du det i gennem et år, ja så det du har spret på elregningen, kan du gange med 10-20 stykker, for det er hvad du skal ud og bruge på nye apparater. Der er ingen elektriske ting der er på nutidens marked, der kan holde til det i længden.

et lille ex.: En parabolreciever kan holde til det ca. 15 gange, at blive tændt, slukket, tændt og slukket igen, så smutter transformatoren. Vi købte den der spareskinne, og satte den sammen med tv'et, dvd osv.. Det tog 14 dage, så smuttede parabolrecieveren, og det skal lige siges at den kun var 13 måneder gammel. Så jeg snakkede med en elektrouddannet, der arbejder inde i Expert, og snakkede med en fra Labtech, og endvidere en fra viasat, hvor den er købt, og de frarådede hver og en, at bruge sådan en skinne, eller bruge funktionen af den. Det vil sige slukke for tingene på kontakten hver dag.. Maskinerne i dag, er ganske enkelt bygget til det. Og det er måske 20 kr. samlet om måneden du sparer ved det nummer. Og så vil du aldrig kunne spare nok.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 20:25

Citat
ADiabelez
Hvad var der i vejen med din gamle profil?? Var den belastet

Citat
ADiabelez (Superbruger)
Medlemsnummer : 272210
Superpoint : 0
Medlemsdato : 08-11-2008
Seneste login : 08-11-2008

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 08-11-08 20:47

På alle apparater står der forbrug i watt (W)
1000 W i 1 time = 1 kW strøm
40 W i 25 timer = 1 KW strøm
7 W lav energipære i 142.8 timer = 1 KW
650 W 42' plasma TV 1,53 timer = 1 W

Formel ------- Forbrug i Watt diveideret med 1000 = hvor mange timer den kan køre på 1 KW

Tempra

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-11-08 22:08

34000 kw, men det er jo også et Bed & Breakfast. Men der er tydeligt forskel på vinter og sommer i strøm forbrug, fordi der i mange værelser er el-paneler, (hvad jeg virkelig gerne vil lave om)

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 09-11-08 09:30

Tak for svaret Klumme.