/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
memorystick
Fra : piaskov
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 08-11-08 00:25

Hej med jer.
Har lige fået tilbudsavisen ind af døren fra Fleggaard i Tyskland.
Vi skal derned i nærmeste fremtid og vi ser at de har et 8 Gb memorystick på tilbud til 150 kr.
Er det billigt og kan det betale sig at købe ??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 00:27

Hvad vil du bruge et 8 GByte memory stick til?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 00:28

elgiganten har et 8 GByte memorystick til 139,- så fleggaards er ikke billigt...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 00:29

Undskyld men hvad bruger i det til ??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 00:32

Jeg har et old gammelt på 1/4 GByte, der er mere end stort nok til mit brug...
Jeg bruger det til flytte filer mellem computere der ikke er på nettet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 00:35

Ok . Det jeg havde lidt i mende var julegave til datteren . Hun studerer og har en hulens masse opgaver der ikke må gå tabt
Jeg var lidt inde på om det måske var en ide.
Ja klumme ikke kun det. Så små sko går jeg ikke i Bare hvis du læser med

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 00:38

Hvis hun mangler et memory stick er det sådan set en udemærket julegave idé. Der kan være ufatteligt mange opgaver på 8 GByte.

At opbevare dokumenter på et memorystick anser jeg ikke for at være sikkert.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 00:40

Er det et anerkendt mærke ? Og jo det er en god ide med backup, Kingston memory stik har et program indbygget som kan synkronisere mapper på stikken og computeren, så går det helt automatisk når stikket sættes i computeren
Det er sikkert også en god gave ide

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 00:41

Intet i denne verden er helt sikker Bertelbander

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 00:44

Mærke : Der står ikke noget i selve annoncen men det jeg kan tyde på billedet af den står der takeMs.??
Blev i klogere ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-11-08 00:45

Hvis din datter har så mange opgaver der ikke må gå tabt, så brænd en backup på en CD eller DVD. Det er lidt for nemt at beskadige en USB stik til at det skal være den eneste backup.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 00:47

O.V.N, nej intet er helt sikkert, men der er noget der er mere sikkert end andet. Som granner01 skriver, så brænd en DVD eller CD skive hvis det ikke må gå tabt.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-08 00:50

Hvis ikke der i annoncen står et mærke er det et "no name", stick, dvs det kan være hvad som helst.

Det 8GByte memory stick til 139,- de har i elgiganten er Kingston, det ville jeg hellere købe, det er også lettere at bytte hvis det skal være.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 00:51

Citat
så brænd en DVD eller CD skive hvis det ikke må gå tabt.

Jammen det gør hun også. Problemet ligger også i at hun laver mange af opgaverne på skolen og der er der ikke altig Cd skiver til rådighed . Så tanken var da at hun kunne ha' det med sig på skolen.
Og dermed ingen undskyldninger for IKKE at få tingene med hjem .

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 00:52

Det er netop den slags man bruger et memory stick til.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 00:53

Nååå så er jeg sq da ikke helt tosset

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-11-08 00:56

Nej Pia, du er slet ikke tosset, hvis din datter lærer at behandle USB stikken godt, så er den perfekt til formålet. Men køb en ordentlig kvalitet, den skal jo helst virke i et stykke tid. Så drop Tyskland og køb den i El-giganten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 01:01

Den jeg skrev om, og som havde indbygget synkroniserings software, den kan du se her: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=DTI%2F8GB dengang jeg købte da var 4GB stort så min er på 4GB jeg brænder billeder og andet uerstattelig, et par gange om året, resten af tiden ligger de på tre forskellige computere og memory stik

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 01:07

Tak for råd.
Jeg vil lige på det til i morgen .
Godnat til jer alle.
K.H. Pia

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-08 01:23

Før jeg fik en reklamedims anede jeg ikke at jeg kunne få brug for den, men jeg ville nu heller ikke bruge den til backup hvor tingene ikke var andre steder også.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-08 05:00

Citat
Det er lidt for nemt at beskadige en USB stik
Nix, for når man bruger sikker fjernelse af hardware nede ved uret så sker der intet og det skal man iøvrigt altid med hardware der er tilsluttet USB.

Jeg har brugt memorystick i flere år til backup og ville ikke undvære det og er en nem måde til at flytte filer fra computer til computer.

Så køb du bare en til gave, og en til dig selv og sidst men ikke mindst en til Leif.

Du kan se her hvilke Elgiganten har http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000vXiS0XCf?CatalogCategoryID=3q7D4QFHYRwAAAEOqxA03xiY

En cd el. dvd kan også let blive ulæselig, men skulle uheldet være ude at data forsvinder på en memorystick så kan daterne findes igen ved hjælp af et recoveryprogram.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 08:57

wupti har også til rimelig pris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-08 09:08

og aldi havde til 149 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-08 09:36

Og så lige på falderebet.....

Det er en udbredt misforståelse at elektronik er BILLIGERE i Tyskland - DET ER DET GENERELT IKKE

Forretningerne i Tyskland kan ikke købe varerne billigere i Østen end DK kan - såååååå

På meget dyre varer kan være lidt moms at spare, men de problemer der følger i kølvandet er som ofte ikke de penge værd....

Men selvfølgelig kan der være ting hvor avancen er mindre da salget er mange gange større - det gælder dog langt fra alt....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 10:38

Nå go' morn' til jer.
Beslutningen er taget og jeg køber et i Elgiganten. Som Bertel skriver kan det jo også byttes hvis der er problemer.

Granner : Naturligvis kan hun passe på det . Hun er 23 år , men det kunne du jo ikke vide
Konklusionen bliver at bertel får point da han oplyste mig om tilbudet i Elgiganten.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 10:39

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-11-08 11:38

For nylig var jeg så dum / uheldig,.. ag købe et parti USB flash stick
( 4 – 8 – 16 – og 32 GB ) gennem Ebay auktioner (Hong Kong sælgere)
det var forskellige udgaver, og modeller,..
fælles for dem alle var ”noname” altså ikke kendte mærker,

desværre viste det sig at de alle var defekte,… det var umiddelbart umuligt at se /afprøve,
under ”egenskaber” viste de alle korrekt indhold /ledig kap. f.eks. 4 – eller 32 GB

fejlen kunne først ses / konstateres ved at fylde data filer på, (ex. á 1 GB)
når USB stikket blev påfyldt mere end ca. 50%,.. begyndte det at slette
de først indsatte filer,.. og blev ustabilt,

man kunne f.eks. fylde ”stikket” helt op,.. ex. 16 GB i et 16 GB ”stik”
når man senere åbnede mapperne /filerne,.. var ca. ¾ dele slettet,..
dvs. i praksis kunne ”stikkene” kun udnytte mellem 10 – 30% af den lovede kapacitet, !

det eneste jeg kan bruge den ”erfaring” til i dag, er at advare andre mod at
gøre den samme fejl / dumhed,.. (pengene har jeg opgivet )

DERFOR, køb dine varer hvor du kan få dem byttet U/problemer,
og helst så tæt som muligt på din bopæl,
og hurtigst muligt efter købet,.. test ”stikket” ved at fylde det helt op med data, !

jeg har f.eks. købt / byttet flere forskellige ting i Bilka,…
ALTID uden ”dumme” spørgsmål / problemer

Vedr. USB stik,
Der er stor forskel på USB stik,.. (uanset mærke)
ex. læse /skrive hastigheden,..
efter endt skole /arbejde, er det vel ikke ligegyldig om det tager 5 – eller 45 minutter
at overføre dine data, ?
at vente 45 min. eller måske 1 time (efter endt skole / arb. er Pi… irriterende / træls)
(hastigheden burde fremgå af beskrivelsen,.. ellers spørg forhandleren)

en anden væsentlig ting er data mængden, eller størrelsen på filen som skal overføres,
på nogle USB stik kan man overføre ”store” filer,..
på andre er det kun muligt at overføre en masse små filer,.. eksempelvis max. 500 MB,
det er dog ret vigtig hvis man f.eks. vil overføre en fil på 1,5 GB,.. eller mere.

Ps. til dem der undre sig over hvad man bruger et USB Memory Flash Stick til,
på de ”nye” populære små bærebare PC,er er der i mange tilfælde ingen, eller
en meget lille HD,.. og ingen CD/DVD drev,..
her er det nærmest en nødvendighed med et USB stik.

(piaskov) du kan købe et "stik" af mig,.. MEGET billigere end hos fleggaard,

men nu ved du også hvorfor,

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 11:48

Citat
(piaskov) du kan købe et "stik" af mig,.. MEGET billigere end hos fleggaard,

Tuuuusind tak skal du ha' . Men jeg tror jeg siger pænt nej tak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-11-08 12:22

Der har været flere historier i medierne om memory sticks der ikke kunne indeholde det de lovede, så man skal nok passe lidt på. Et af problemerne er nok at 90% af brugerene aldrig finder ud af det, eller har nok viden til at kunne afsløre det.

Tak for point!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 12:27

Jammen du har ret Bertel. Jeg køber et til hende i El giganten. Jeg har ikke meget forstan på den slags ting men så er det jo godt vi har kandu