/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
GULE og HVIDE plader
Fra : jens-lyn
Vist : 2313 gange
50 point
Dato : 07-11-08 23:06

Må man købe en lille ladvogn med dobbeltkabine, eks VW T4, betale registreringsafgift til hvide plader, og bruge den til at sætte en camping-kasse ovenpå i ferierne ?
Jeg regner med den skal være en efter 1997 model så den løbende afgift bliver den grønne afgift, altså efter brændstof forbrug.
Jeg mener der er kommet nye regler for få måneder siden, ved du noget om dette ?

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 07-11-08 23:45

Hej.
nej nej den går ikke , glem alt om dobbeltkabinebiler det er kun for erhverv med flereansatte.
mvh.
poul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-08 00:01

Ja, det må du gerne når der betales personvognsafgift til hvide plader, der kører mange af den slags biler rundt, ikke kun VW....

Der må bare ikke befinde sig passagerer i campingkassen under kørslen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-08 00:02

Citat
glem alt om dobbeltkabinebiler det er kun for erhverv med flereansatte

Javist.....hvis bilen er på GULE plader, men ikke noget problem når den kommer på hvide plader, så er det en almindelig personbil som enhver anden bil på hvide plader

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-11-08 16:07

nakgej

hvad mener du med flere ansatte, ethvert firma der er momsreg. kan købe en bobbeltkabinebil. du er bare afskåret for at bruge den udenfor normal arbejdstid for firmaet,og i arbejdstiden må der kun befinde sig personer der er ansat i firmaet, hvis navn skal stå på begge fordøre, bilen er helt uden afgift ud over momsen.

per

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-08 17:40

Citat
hvad mener du med flere ansatte, ethvert firma der er momsreg. kan købe en bobbeltkabinebil. du er bare afskåret for at bruge den udenfor normal arbejdstid for firmaet,og i arbejdstiden må der kun befinde sig personer der er ansat i firmaet, hvis navn skal stå på begge fordøre, bilen er helt uden afgift ud over momsen.

Glen alt om firma og hvor mange ansatte og at det er en dobbeltkabinebil....det er slet ikke aktuelt her: Man køber sådan en mandskabsbil på gule plader, betaler registreringsafgift på den og får den på hvide plader, og så er det en personbil og ikke mere en firmabil.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-11-08 18:58

det var dog fandens så klog du er dova, MAN kan ikke købe en dobbeltkabinebil på gule plader, uden at være momsregistreret.

per

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 08-11-08 20:47

kan enhver ikke købe en gul pladebil ? jeg er alm privatmand, og jeg kører da i en til daglig, (hvor der er betalt fuld moms naturligvis), men det er da helt ok.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-08 23:16

Citat
det var dog fandens så klog du er dova

Ja, nemlig, for jeg har tilfældigvis beskæftiget mig med den slags

Citat
MAN kan ikke købe en dobbeltkabinebil på gule plader, uden at være momsregistreret.

Det kan enhver sgu da gøre, men man kan ikke få en dobbeltkabinebil indregistreret/omregistreret på gule plader, medmindre man har firma og er momsregistreret.

Men ikke noget problem at købe den og efterfølgende betale personvognsafgift på den og få den på hvide plader

Godkendelse af svar
Fra : jens-lyn

Dato : 09-11-08 01:20

Tak for svaret dova.