/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
digitalkamera+ +digitale fotos
Fra : biksemad
Vist : 554 gange
45 point
Dato : 07-11-08 21:33

Hej vi havde holdt klassefest og ville sende billederne rundt ,jeg køre med xp styresystem.

vi sendte billederne og mange kunne ikke modtage billederne for de fyldte 45 mb og mange kunne ikke modtage så mange mb .

Er der en måde man kan komprimere billederne på i xp eller er der et gatis program der kan gøre det, de skal jo kunne åbne billederne ved dem selv,hvordan gøres det på en god måde ?

mvh Biks

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 07-11-08 21:38

Det letteste er at oprette et album på nettet og så sende et link til alle.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-11-08 21:45

http://www.myupload.dk/

Her kan du sende flere billeder på en gang i al sin enkelhed.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 55 point
Dato : 07-11-08 22:09

Hej med dig.
Med www.picasa.com kan du sende alle dem du vil.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-11-08 22:13

Prøv at lave dine billeder mindre Jeg tænker på at du laver dem om til skærm opløsning.
Du kan også lave dem om til pdf filer, så fylder de mindre.

hawaii7

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 07-11-08 22:18

hvordan laver vi billederne mindre ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-11-08 22:58

Download og installer irfanview:
http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm

Derpå kan du bruge "batch conversion" featuren i IrfanView til at ændre størrelsen på alle billederne på én gang.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-08 00:08

Citat
de fyldte 45 mb

Milde kineser ....vel ikke hver enkelt billedfil....så har du fået dem lavet store nok da, hvordan du så end har båret dig ad

Normalvis fylder en billedfil fra et 10-12 megapixel kamera max 5 MB

Men i XP har du et program der hedder Paint, der kan du formindske dem.

Ellers findes der gratisprogrammer du kan downloade Irfanview som nævnt, men jeg mener også at programmet GIMP kan klare det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 01:13

Jeg er enig med ThomasHaugaard, send billederne op på online album, så kan alle hente dem de vil i fuld størrelse, den her er gratis, de skriver at man skal gøre et køb om året, ellers slettes billederne, det behøver kun at være et enkelt print: http://www1.snapfish.dk/welcome

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 01:14

Jeg har alle mine dele billeder fra familie fester og lignende på Snapfish helt gratis

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 09-11-08 16:22

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 09-11-08 16:23

tusind tusind tak for de mange svar

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-11-08 16:33

Selv tak. Håber du kunne bruge det. Vi har haft meget glæde af det her .